نبیل: اقدامات «زلمی خلیلزاد» مشکوک است/ مذاکره دو رئیس جمهور با طالبان عواقب بدی خواهد داشت!

رئیس اسبق امنیت ملی افغانستان ضمن مشکوک خواندن اقدامات آمریکا در روند صلح این کشور از سیاسیون افغانستان خواست به صورت متحد با طالبان وارد مذاکره شوند.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله نبیل، رئیس اسبق امنیت ملی افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: اقدامات «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مشکوک است.

وی اظهار داشت: «خلیلزاد هم به طالبان پول می‌دهد و هم به نیروهای امنیتی افغانستان؛ تلاش‌ها و نیت او در قبال افغانستان مشکوک است.»

نبیل بیان داشت: آمدن خلیلزاد به کابل پیام های مختلفی به طرف های سیاسی کشور می‌دهد و آنها را تحریک می‌کند.

وی ضمن تاکید مجدد بر تشکیل «حکومت مصالحه ملی» برای برون رفت از بحران سیاسی موجود در افغانستان گفت: رفتن به سوی مذاکرات صلح با دو رئیس جمهور عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.

رئیس اسبق امنیت ملی افغانستان همچنین از اشرف غنی و عبدالله خواست تا با پایان دادن به اختلافات شان به صورت متحد به سوی مذاکرات صلح با طالبان بروند.

وی افزود: اگر وضعیت کنونی کشور کنترل نشود، مذاکرات صلح توسط اشرف غنی، عبدالله و طالبان برگزار خواهد شد که در این حالت فقط طالبان برنده جنگ و صلح افغانستان خواهد شد.

گفتنی است که اخیرا اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به صورت جداگانه مراسم تحلیف برگزار کردند. از سوی دیگر، پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، قرار است به زودی مذاکرات مستقیم میان طالبان و سیاسیون افغانستان برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار