رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد؛

افزایش 5 درصدی کشفیات درحوزه سرقت/ پلیس حتی یک عدد از کشفیات اقلام بهداشتی را استفاده نکرده است

سردار رحیمی از افزایش 5 درصدی کشفیات در حوزه سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: در حوزه سرقت در مجموع کشفیات ۳ درصد کاهش وقوع و ۵ درصد افزایش کشفیات را داشتیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: در سرقت طلافروشی ۷۵ درصد، سرقت مغازه ۳۰درصد، منزل ۳ درصد، اتومبیل ۱ درصد، موتور سیکلت ۱۴ درصد و کیف قاپی ۳ درصد کاهش را شاهد بودیم.

او بیان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 785 فقره پرونده با محوریت شرارت داشتیم که در سال جاری این رقم به 898 فقره رسید که شاهد کاهش 68 درصدی بودیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۳۷ درصد افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر داشتیم، گفت: در طول سال ۲۲ قبضه سلاح کشف شد.

سردار رحیمی گفت: در بحث کسب رضایت مردم نیز پلیس تهران بزرگ رتبه برتر را در کل کشور کسب کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: برای چهارشنبه آخر سال نیز نیروی انتظامی از ساعت ۴ بعد از ظهر فردا در آماده باش ۱۰۰ درصدی در چهار قرارگاه حضور دارند.

او تاکید کرد: با افرادی که بخواهند از بمب‌های صوتی استفاده کند برخورد جدی می‌شود.

سردار رحیمی افزود: در بحث کشفیات مواد محترقه پرخطر بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی بیان کرد:همچنین از 28 اسفند طرح ویژه ای برای نوروز داریم  و ۲۱۷ ایستگاه نوروزی را در داخل سطح شهر خواهیم داشت.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ۱۴۵۰ گشت خودرویی و موتوری و ۴۰۰ گشت پیاده در ۲ شیفت ۱۲ ساعته فعال خواهند بود.

او گفت: بیش از ۱۲ هزار سارق و زندانی و ۱۱ هزار معتاد متجاهر آزاد شده اند که کار پلیس را بسیار سخت خواهد کرد.

سردار رحیمی با بیان اینکه ما برای عید نوروز تمام توان خود را به کار می گیریم ،گفت: از صبح ۲۹ اسفند طرح با جدیت اجرا خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که امنیت مطلوبی را داشته باشیم.

او تاکید کرد: ۴ باند سارق مسلح را در این چند روز  دستگیر کردیم که یکی از آن‌ها در پوشش اورژانس اجتماعی به بهانه بیماری کرونا فرد را به داخل طلا فروشی برده و طلا‌های فرد را که از اقوام متهم  بود سرقت کردند که طلاهای سرقت را در خارج از تهران دفن کرده بودند.

او گفت: باند دیگری که آماده سرقت از طلا فروشی بودند نیز با کنترل خوب نیروی انتظامی شناسایی و به ۴ فقره سرقت مسلحانه دیگر اعتراف کردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه باند سارقین مسلح که ۶ کیلو طلا را به تهران وارد می کردند دستگیر شدند، گفت: تمام سارقین آزاد شده در ۳ سطح دسته می شوند و تحت کنترل قرار می گیرند.

او با بیان اینکه معتادین متجاهر آزاد شده تحت کنترل قرار می گیرند، افزود:پلیس برای چهارشنبه سوری آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد و در اختیار مردم خواهد بود.

سردار رحیمی بیان کرد: لزومی ندارد مردم لوازم غیر ضروری را بخرند و شهروندان در امکان شلوغ حضور نداشته باشند چراکه همه‌ی ما در معرض خطر هستیم.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: از پرستاران و کادر درمانی تشکر می کنم که مردانه از سلامت مردم و آحاد جامعه مراقبت دارند.

او گفت: تاکید دارم در روز طبیعت افراد از خود مراقبت کنند و جایی را قرار نیست ببندیم، آحاد مردم باید همکاری و کمک کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به دستگیری زباله گردان گفت: این افراد بیشتر دچار بیماری می شوند، از امروز پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها با هماهنگی سازمان پسماند شهرداری طرحی را برای جمع آوری زباله گردها اجرا خواهند کرد.

او گفت: شهرداری می تواند برای ارائه بسته حمایتی به افراد کمک کند. زباله گردها را دستگیر نخواهیم کرد، اما از اقدام آن‌ها با همکاری سازمان پسماند جلوگیری می کنیم

سردار رحیمی گفت: سازمان پسماند نیز قول داد که این کار را انجام دهد و بسته‌هایی را ارائه دهد.

او گفت: فرد منتشر کننده کلیپ پخش بادمجان در سطح شهر را دستگیر کردیم و انتشار این گونه تصاویر که باعث ناراحتی شود جرم است.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ما صورت جلسه‌های کشفیات را تحویل دادیم و ما از اقلام کشف شده حتی یک عدد نیز استفاده نکرده ایم  و ۱۰۰ میلیون اقلام بهداشتی در اختیار بهداری قرار دادیم.

او با بیان اینکه در فرآیند توزیع دخالتی نداشتیم ،ادامه داد: پلیس طرح مشترکی را برای فرآیند توزیع و تولید مطرح کردیم و در حال حاضر در حال به اجرا درآمدن مرحله  است.

او تاکید کرد: وضعیت احتکار بسیار کاهش پیدا کرده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه ما امسال بازداشتی نخواهیم داشت، گفت: خودرو افرادی که رفتار‌های خارج از عرف را انجام دهند توقیف خواهیم کرد.

او افزود:همچنین شهرداری از برپایی چادر ممانعت خواهد کرد و پلیس نیز با این اقدام کاری ندارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: تعویض پلاک‌ها فعلا تعطیل شد. همچنین مسئولان اعلام کردند مایحتاج‌های عمومی فعال هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار