مشاوره رایگان علوم پزشکی مشهد در روز‌های سخت کرونایی/با ۴۰۳۰ تماس بگیرید

انتشار ویروس کرونا و ابهامات موجود در زمینه شرایط پیش رو ایجاد احساس ناامنی، نگرانی و اضطراب درخصوص سلامتی فرد و خانواده را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ندا اخروی مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال درخواست وزارت بهداشت از عموم جامعه جهت حضور در خانه به دلیل امنیت خود و خانواده، مراجعه جهت دریافت خدمات مشاوره روان شناختی کاهش یافته است.

او ادامه داد: به همین جهت دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با هماهنگی دفتر توسعه شبکه وزارت به منظور ارائه خدمات مشاوره روان شناختی تلفنی اقدام نمود و در سامانه ۴۰۳۰ کد اختصاصی به منظور دسترسی تلفنی مردم به روان شناس تعریف گردید.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به همین منظور ۱۲ نفر از کارشناسان روانشناس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب و ضمن آموزش به دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت معرفی شدند.

اخروی افزود: در این سامانه کشوری، ۴ گروه به منظور ارائه خدمات روان شناختی تعیین و در هر گروه ۷۳ نفر روان شناس از کل کشور حضور خواهند داشت و در سه شیفت کاری از ساعت ۸ الی ۲۴ به تماس­ های دریافتی از سامانه ۴۰۳۰ پاسخ خواهند داد.

او ادامه داد: علاوه بر این سامانه کشوری، روانشناسان مستقر در مرکز مشاوره تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از ساعت ۸ الی ۱۴ مشغول ارائه خدمات تلفنی روانشناختی به متقاضیان در ارتباط با شیوع ویروس کرونا می ­باشند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلیه افرادی که به دلیل شرایط فعلی شیوع ویروس دچار مشکلات روانشناختی شده ­اند شامل مبتلایان به کرونا و خانواده­‌های آنان و افرادی که سابقه بیماری روانپزشکی داشته و در شرایط فعلی احساس نیاز به کمک روانشناختی می ­کنند، می­ توانند با تماس با سامانه کشوری ۴۰۳۰ و یا مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شماره ۱۹۱ از خدمات مشاوره تلفنی روانشناختی بهره­‌مند گردند.

اخروی افزود: اولین شیفت کاری روان شناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه آغاز شده و تا ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار