درخواست برای به تأخیر انداختن دور دوم انتخابات شهرداری فرانسه

سیاستمداران فرانسوی خواستار به تأخیر انداختن دور دوم انتخابات شهرداری پس از میزان کم مشارکت مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف فرانسه، میزان مشارکت مردم در انتخابات شهرداری بسیار اندک بوده است. به همین منظور، سیاستمداران و قانونگذاران این کشور خواستار تاخیر در برگزاری دور دوم این انتخابات که قرار است یکشنبه آینده برگزار شود، هستند.

مارین لوپن، رهبر «جبهه ملی فرانسه» در یک بیانیه تلویزیونی از دولت خواست به دلیل شیوع ویروس کرونا که باعث شده بسیاری از فرانسوی‌ها در خانه‌های خود بمانند و از حضور پای صندوق‌های رای خودداری کنند، دور دوم انتخابات شهرداری در سراسر این کشور به چند ماه دیگر و پس از گذراندن بحران کرونا برگزار شود.

در این میان برخی از قانونگذاران ضمن حمایت از لوپن از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواستند تا انتخابات را به زمان دیگری موکول کند.

پیشتر، مکرون با برگزاری انتخابات شهرداری در زمان دیگر مخالفت کرده بود که این امر باعث تعجب بسیاری از مقامات شده بود.

رئیس جمهور فرانسه دیروز پس از شرکت در انتخابات شهرداری فرانسه در لو توکه به خبرنگاران درباره برگزاری اولین دوره از این انتخابات علیرغم شیوع گسترده کرونا گفت: «من مسئول سلامت شهروندان سرزمینم هستم همانطور که مسئول زندگی دموکراتیک در کشورمان هستم.»

فرانسه در حالی انتخابات شهرداری را برگزار کرده است که این کشور با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه است و بسیاری از کارشناسان این کشور، سرعت شیوع کرونا در این کشور «بسیار نگران‌کننده و خیلی سریع» عنوان کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار