کرونا جامعه زنان سرپرست خانوار سیستان و بلوچستان را با مشکل روبرو می‌کند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زندگی جامعه ۸۹ هزار نفری زنان سرپرست خانوار این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون تردید با سختی‌هایی روبرو خواهد شد که باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فریبا برنایی بجدمدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: باید به وضعیت معیشت زندگی زنان سرپرست خانوار سیستان و بلوچستان و پیامدهای ویروس کرونا در زندگی این قشر توجه لازم صورت گیرد زیرا با شیوع این ویروس زندگی این افراد با سختی‌هایی روبرو خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌هایی جامع با هدف توانمندسازی و کمک به این جامعه هدف باید از سوی نهادهای متولی انجام شود زیرا بازار اندک فروش محصولات آنان نیز این روزها با رونق کمی روبروست و در این ایام بار سنگین زندگی را به تنهایی بر دوش می‌کشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این استان بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار را در کشور دارد و پیامدهای ویروس کرونا موجب کسادشدن بازار فروش بسیاری از این زنان که خود صاحب کسب و کار خانگی هستند نیز خواهد شد که باید دستگاه‌هایی نظیر اداره کار، بهزیستی، میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه برنامه‌ریزی جدی انجام دهند.

وی بیان کرد: تسهیل روند اعطای بیمه زنان صنعتگر، سوزن دوز، تقویت بازارهای فروش مجازی و اعطای کمک هزینه به زنان تحت پوشش نهادهای متولی می‌تواند از سنگینی بار سختی که این زنان بر دوش می‌کشند بکاهد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ۵۴ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: ۳۸ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۱۱ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و پنج نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ نفر در سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که‌ چهار نفر در زاهدان و دو نفر در سیستان بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین ۷۳۹ نفر از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون براثر بیماری تنفسی، مشکوک و کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان بستری شده اند که بسیاری از آنان پس از درمان مرخص شده و اکنون حدود ۵۰ نفر در بیمارستانها بستری هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار