ترامپ شیوع کرونا در آمریکا را «فاجعه ملی» اعلام می‌کند

رئیس جمهور آمریکا برای کسب بودجه بیشتر، قصد دارد وضعیت ناشی از شیوع کرونا در این کشور را فاجعه ملی اعلام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد با اعلام کردن «فاجعه ملی» در این کشور، بودجه بیشتری را برای پاسخگویی دولت فدرال به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف تخصیص دهد.

نشریه پولیتیکو به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد طبق قانون استفورد، اعلان وضعیت فاجعه ملی می‌تواند تا سقف ۴۰ میلیارد دلار کمک فوری در اختیار دولت فدرال قرار دهد.

موارد تایید شده ابتلا به کرونا در آمریکا اوایل روز (چهارشنبه) به ۱،۰۲۳ نفر و تعداد فوت شدگان به ۲۸ مورد رسید. با گسترش ویروس کرونا تقریبا به تمامی ایالت‌های آمریکا، شمار افرادی که در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، تا اوایل امروز چهارشنبه در روندی صعودی به ۲۸ تن رسید و ایالت نیوجرسی اولین مورد مرگ بر اثر کرونا را گزارش داد.

اما روزنامه لس آنجلس تایمز براساس نتایج یک بررسی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا گزارش داد که هزاران آمریکایی به این ویروس آلوده شده‌اند و در نتیجه این تحقیق چشم‌انداز جلوگیری از شیوع آن را در مراحل اولیه تیره می‌کند. محققان تخمین می‌زنند که تا اول مارس (۱۱ اسفند) این ویروس حدود هزار تا ۱۰ هزار نفر را آلوده کرده بود که هنوز شمارش نشده‌اند. اما مقامات هنوز ابراز اطمینان می‌کنند که می‌توانند این ویروس جدید را مهار کنند.

بر اساس خوشبینانه‌ترین فرضیه ها، ۱۰۴۳ نفر در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. اما بر اساس یک سناریوی واقع گرایانه‌تر تعداد آن‌ها به راحتی می‌تواند ۹۴۸۴ نفر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید 29-29
۰۱:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
چاه کن در ته چاه است . چاه نکن بهر کسی - اول خودت بعدا کسی
آخرین اخبار