رئیس کمیته ملی پارالمپیک:

چاره‌ای جز برگزاری انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولین نبود

خسروی وفا گفت: فرصت کوتاهی تا آغاز مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ باقی مانده و چاره‌ای جز برگزاری انتخابات نبود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون جانبازان و معلولین و برگزار شدن این مجمع با وجود نگرانی‌ها از انتشار گسترده‌تر ویروس کرونا اظهار داشت: من در این مجمع تنها یک میهمانم و برگزاری مجمع با تصمیم من نبود. باتوجه به فرصت کوتاهی که تا آغاز مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ باقی مانده و اداره شدن فدراسیون جانبازان و معلولین با سرپرست که بر روند کاری فدراسیون و ورزشکاران تاثیر گذار بود، چاره‌ای جز برگزاری انتخابات نبود. اگر اکنون انتخابات برگزار نمی‌شد، بر مبنای آیین نامه انتخابات به بعد از مسابقات پارالمپیک توکیو موکول می‌شد و در نتایج ورزشکاران پارالمپیکی ما در مسابقات توکیو تاثیر منفی می‌گذاشت.


بیشتر بخوانید: اسبقیان: روند صعودی فدراسیون جانبازان و معلولین باید سرعت بیشتری بگیرد


خسروی وفا در خصوص گرامی داشت یاد مرحوم سیامند رحمان در نشست امروز عنوان کرد: به خانواده شریف جهان پهلوان سیامند رحمان تسلیت می‌گویم. این مرد بزرگ را از نزدیک می‌شناختم و درگذشت او یک ضایعه بزرگ برای پارالمپیک دنیا بود. شاید قرن‌ها بگذرد و پدیده‌ای مانند سیامند رحمان در ورزش پارالمپیکی تکرار نشود. یک بُعد قهرمانی و رکورد‌های قابل ملاحضه سیامند رحمان بود، اما نکته قابل توجه‌تر رفتار و منش پهلوانی او بود که همیشه در یاد‌ها خواهد ماند و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی باید از آن الگو بگیرند. سیامند رحمان همواره به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی جهان انتخاب می‌شد. با این حال این افتخارات او را مغرور نمی‌کرد و تواضع و ادب او در برخورد با افراد و رسانه‌ها بسیار خوب بود. در پیامی که رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به مناسب درگذشت سیامند رحمان منتشر کرد، ویژگی‌ها و شیوه رفتاری او مورد توجه و تحسین قرار گرفته است.  

او افزود: باید تلاش کنیم در رشته‌های گوناگون مدال کسب کنیم و پشتوانه ورزش پارالمپیکی در کشور ما بسیار بالا است، اما هیچ وقت به خودمان اجازه نمی‌دهیم افرادی که جای او می‌آیند و مدال کسب می‌کنند را جایگزین او کنیم. سیامند رحمان باید یک الگوی اخلاقی و فنی بزرگ برای ورزش ما باشد.


بیشتر بخوانید: یادبود سیامند رحمان در موزه ورزش


رئیس کمیته ملی پارالمپیک در واکنش به گلایه‌های ورزشکاران پارالمپیکی از دیر برگزار شدن انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: انتخابات فدراسیون‌ها هیچ ارتباطی به کمیته ملی پارالمپیک ندارد. ما از اتفاقاتی که در فدراسیون جانبازان معلولین رخ داد ناراحت هستیم و می‌گوییم کاش اینطور نمی‌شد. با این وجود هر گاه جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است. امروز خوشحالیم که چالش این فدراسیون رفع شد و کارش را جدی‌تر ادامه می‌دهد.  

خسروی وفا درباره برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌ها در فاصله چند ماه مانده تا آغاز مسابقات پارالمپیک توکیو گفت: با تفاهم نامه و تقویمی که در چند سال گذشته از آن استفاده می‌کنیم، برنامه‌ها را مشخص می‌کنیم و اجرای آن به عهده فدراسیون‌ها است و کمیته ملی پارالمپیک نقش نظارتی و حمایتی دارد که آن هم برمبنای دستورالعمل‌های فدراسیون‌های مربوطه است. حمایت کلی از اردو‌ها و اعزام‌ها نیز به عهده کمیته ملی پارالمپیک است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار