نصیرزاده: فیفا می‌گوید که وزیر ورزش در مجمع عمومی حق رای ندارد

کارشناس حقوقی کشورمان گفت: اعضای فیفا به ما اعلام کردند که وزیر ورزش و معاونش در مجمع عمومی حق رای ندارند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ نصیرزاده رئیس سابق کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من در سال ۱۳۸۶ اسانامه فدراسیون فوتبال را از طریق دفتر دبیر کل فدراسیون فوتبال برای فیفا ارسال کردم و در آن سال شخصی به نام کاروالو که ریاست فدراسیون‌های ملی فیفا را بر عهده داشت در جواب اساسنامه‌ای که برایش ارسال کرده بودیم گفت، ما اساسنامه شما را دریافت کردیم و باید در مورد آن جلسه‌ای برگزار کنیم. آن جلسه قرار شد در تاریخ ۷ / ۸ / ۲۰۱۴ در سوئیس برگزار شود و من خودم شخصاً در آن جلسه حضور داشتم و با کاروالو صحبت‌هایی را انجام دادم.


بیشتر بخوانید: سلطانی فر: امیدوارم فیفا با برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال موافقت کند


او افزود: از سال ۱۳۸۶ که اساسنامه جدید آمده، اعضای فیفا به ما اعلام کردند که وزیر ورزش و معاونت ورزش‌های قهرمانی در مجمع عمومی حق رای دادن ندارد و کاملاً مخالف هستند و بر این عقیده اند که به غیر از خانواده فوتبال کسی دیگری حق رای دادن ندارد. همچنین در سال ۲۰۱۴ هم که در فیفا حضور داشتیم آن‌ها اشکالاتی را در بند اساسنامه آوردند، اما، چون در آن زمان یک سری اختلافات بین وزیر ورزش وقت با علی کفاشیان (رئیس سابق فدراسیون فوتبال) وجود داشت ما آن‌ها را رسانه‌ای نکردیم. فیفا از سال ۱۳۸۶ تا الان که اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوب شده، به دنبال آن است که در مجمع عمومی وزیر ورزش حق رای نداشته باشد. حتی آن‌ها به ما اعلام کردند وزیر ورزش را به عنوان رئیس مجمع بیاورید، اما حق رای دادن ندارد و این موضوع کاملاً از اراده ما خارج بود.

کارشناس حقوقی کشورمان ادامه داد: الان هم که اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نامه نوشتند من در جریان موضوعات اساسنامه نیستم و نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده است و حتی نمی‌دانم که آیا اعضای هیئت رئیسه قصد دارند مجمع عمومی را برگزار کنند یا خیر. در این مدت نماینده فیفا به نام آلکس تا به امروز چندین مرتبه به ایران سفر کرده و با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی انجام داده که من در جریان آن موضوعات نیستم.

نصیرزاده در مورد اینکه اساسنامه ما دچار اشکال است، فدراسیون فوتبال در این ۱۳ سال انتخابات را چگونه برگزار می‌کرد، گفت: آقایان نبی و غفاری سال ۱۳۸۶ به فیفا رفتند و در آن جا به آن‌ها گفته شد که نباید وزیر ورزش و معاونش در مجمع عمومی حضور داشته باشند، اما، چون کشور شما تازه اساسنامه را نوشته و وارد یک تحول بزرگی شده اید اشکالی ندارد، بروید و انتخابات فدراسیون فوتبال را انجام دهید تا بعد‌ها ما بتوانیم یک اساسنامه جدیدتری از شما داشته باشیم. همچنین در سال ۱۳۹۰ هم که اساسنامه اصلاح شد ما نمی‌توانستیم در آن نام وزیر ورزش و معاونش را حذف کنیم، به همان صورت قبلی به فیفا ارسال کردیم. به هیمن دلیل از سال ۲۰۱۴ تا الان ایرادات فیفا پا بر جا است و همچنان می‌گویند که وزیر ورزش و معاونش نباید در مجمع عمومی حق رای داشته باشند.


بیشتر بخوانید: بختیاری زاده: فقط می‌دانم گزینه مربیگری تیم ملی فوتبال هستم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرامینی
۱۷:۳۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلطانی فر بالاتر از قانونه،،هرکاری ک عشقش بکشه میکنه یعنی فیفا زیادی حرف بزنه همین الان تواوج کرونا تیمشو سورپرایز میکنه و امبولانس مختص کرونا جام و کاپ قهرمانیو براشون مبفرسته
آخرین اخبار