سناتور هریس: برای رئیس جمهور شدن بایدن نهایت تلاش خود را می‌کنم

سناتور ایالت کالیفرنیا اعلام کرد تمام توان خود را برای کمک به رئیس جمهور شدن جو بایدن به کار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاملا هریس، سناتور آمریکا و نامزد پیشین حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود جو بایدن، دیگر نامزد این حزب را مورد تائید قرار داد.

سناتور ایالت کالیفرنیا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: جو بایدن با عزت به کشور ما خدمت کرده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری به او احتیاج داریم. من تمام توان خود را برای کمک به انتخاب او به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا بکار خواهم گرفت.

پیش از این نیز پت بودجج و امی کلوبوچار، دیگر نامزدهای حزب دموکرات با کناره گیری از رقابت های مقدماتی درون حزبی، از نامزدی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت کرده بودند. پیش از این الیزابت وارن، دیگر نامزد حزب دموکرات نیز از ادامه  رقابت های درون حزبی انصراف داده بود.

هریس اواخر سال گذشته میلادی، پس از ماه‌ها فعالیت انتخاباتی در بین دموکرات‌ها، طی پیامی توئیتری از تعلیق کمپین خود خبر داد.

نتایج کلی به دست آمده از انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در روز موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» نشان داد که «جو بایدن» با کسب ۴۷ درصد آراء و ۵۶۶ موکل انتخاباتی موفق به پیروزی در این انتخابات شده است. «برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» با کسب ۴۱ درصد آراء و ۵۰۱ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و «الیزابت وارن» با کسب پنج درصد آراء و ۶۱ موکل انتخاباتی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌ بودند.

سه‌شنبه بزرگ به سه‌شنبه‌ای در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارسِ همان سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آن برگزار خواهد شد، اطلاق می‌شود. در سه‌شنبه بزرگِ امسال که مصادف با سوم مارس (۱۳ اسفند) بود ایالت‌های بزرگ آمریکا به صورت همزمان اقدام به برگزاری انتخاباتِ درون‌حزبی برای رای دادن به نامزد‌های هر حزب کردند که به همین خاطر، اولین آزمون جدی برای سنجش میزان محبوبیت نامزد‌ها در سطح ملی به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از طریق کالج انتخاباتی انتخاب می‌شود و هر ایالت تعداد مشخصی وکیل انتخاباتی را برای انتخاب رئیس‌جمهور در اختیار دارد، سه‌شنبه بزرگ تا حد زیادی می‌تواند تکلیف نامزد انتخاباتی هر حزب را مشخص کند؛ چراکه بیشترین تعداد ایالت‌ها در این روز به صورت همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می‌کنند.

هر نامزدی که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بتواند در سه‌شنبه بزرگ رای ایالت‌های بیشتری را به دست آورد، با توجه به تعداد وکلای انتخاباتی این ایالت‌ها شانس خود را برای کسب عنوان نامزدی حزب مربوطه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار