هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در تربت جام گزارش نشده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با تبریک ولادت مولود کعبه حضرت علی (ع) و روز پدر، گفت: بر اساس آزمایش های انجام شده هیچ مورد مثبتی هنوز در تربت جام اعلام نشده است، اما این نشانگر نبود این ویروس در این شهرستان نیست.

 او ادامه داد: شرح حال، علائم بالینی و معاینه سی تی اسکن برخی از افراد مراجعه کننده نشانگر و احتمال بسیار زیاد ابتلا به ویروس کرونا  در این شهرستان است، اما جواب آزمایشگاه آن‌ها هنوز ارائه نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تمامی امکانات و تمهیدات لازم برای شرایط خاص توسط دانشکده علوم پزشکی مهیا شده بیمارستان سجادیه قسمت اطفال تخلیه ، ۱۸ تخت، دو ایزوله و پنج تخت  آی سی یو جهت بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

افکار افزود: بیمارستان مهرمادر "طالقانی" و بیمارستان ارتش با تمام تجهیزات کامل انتخاب شده است.

او تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۳ نفر با علائم اولیه مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان شهرستان مراجعه که بعد از چند روز بستری مرخص شدند و در منزل تحت قرنطینه و کنترل هستند.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با بیان اینکه مردم از دید و بازدید خودداری کنند،گفت: مردم از دید و بازدید‌های پر تعداد و عدم رعایت نکات بهداشتی و دست دادن و روبوسی کردن به شدت اجتناب کند و در صورت امکان تبریکات را به صورت تلفنی انجام دهند.

افکار با تاکید برماندن در منزل و پرهیز از کلیه اجتماعات، افزود: مردم باید به نکات همکاران و دلسوزان خود در دانشکده علوم پزشکی توجه کنند و از هرگونه تردد جاده‌ای و مسافرت‌های برون شهری اجتناب کنند.
 
انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.