برندگان جوایز زنان و ورزش IOC مشخص شدند

کمیته بین المللی المپیک (IOC) اسامی برندگان جوایز «زنان و ورزش» خود را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته بین المللی المپیک (IOC) اسامی شش برنده جوایز «زنان و ورزش» خود را اعلام کرد که یکی از جایزه‌ها جهانی است و بقیه هرکدام متعلق به یکی از پنج منطقه المپیک هستند.

کمیته زنان در ورزش IOC، برندگان را انتخاب کرده که نام آن‌ها درست قبل از روز جهانی زن، که فردا است، اعلام می‌شود.

«اسکیتستان» (Skateistan)، یک سازمان غیر انتفاعی که از تخته اسکیت و آموزش برای بهبود زندگی کودکان (به ویژه دختران خردسال) استفاده می‌کند، جایزه جهانی را به دست آورد.

بیش از ۲۵۰۰ کودک در کامبوج، آفریقای جنوبی و افغانستان با برنامه‌های اسکیت تحت آموزش قرار گرفته اند. الیور پرکوویچ، بنیانگذار اسکیتستان است.

سلیمه سواکری، نخستین زن الجزایری و عرب که در مسابقات المپیک در رشته جودو رقابت کرد، جایزه بخش آفریقا را به دست آورد. او که سابقه حضور در چهار دوره بازی‌های المپیک را در کارنامه دارد، اکنون عضو کمیته برابری جنسیتی فدراسیون بین المللی جودو و سفیر حسن نیت صندوق کودکان سازمان ملل است.

گویلین دیمرز از کانادا، که ریاست تحقیقات مطالعات زنان در دانشگاه لاوال کبک را بر عهده دارد، برنده جایزه بخش آمریکا شد. او در سال ۲۰۱۵ همایش گفتگو‌ها درباره زنان در ورزش را تأسیس کرد و رئیس انجمن پیشرفت زنان در ورزش کبک است.

جایزه بخش اروپا به «الس ترانگ بک» رسید. او که اولین زن نماینده دانمارک در ژیمناستیک بود  اکنون استاد دانشگاه و فردی شناخته شده در ورزش دانمارک و مدافع ثابت نقش زنان در ورزش است.

کیم جین هو، کماندار کره جنوبی که در المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴ موفق به کسب مدال برنز شد، جایزه بخش آسیا را دریافت کرد. او بنیانگذار شورای Myeong-goong است، نهادی که آموزش رایگان تیراندازی با کمان و بورس‌های تحصیلی به کودکان، که بسیاری از آن‌ها دختر هستند. ارائه می‌کند.

سرانجام، کیتی چیلر برنده جایزه بخش اقیانوسیه شد. چیلر در حال حاضر رئیس اجرایی فدراسیون ژیمناستیک استرالیا است، او اولین مسئول زن کاروان المپیک استرالیا در ریو ۲۰۱۶ بود و سابقاً در پنتاتلون مدرن به رقابت می‌پرداخت.

برندگان طی مراسمی در اواخر سال جوایز خود را دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

 رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا

 جوان‌ترین ورزشکار راه یافته به المپیک ۲۰۲۰ مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار