اعتراض سئول به ژاپن به دلیل قرنطینه مسافران کره جنوبی

سئول تصمیم ژاپن مبنی بر قرنطینه دو هفته‌ای مسافرانی که از کره‌ جنوبی می‌آیند را غیرمنطقی و سخت‌گیرانه خواند و اعلام کرد باعث پشیمانی خواهد‌ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال پست، روز جمعه کره‌ جنوبی به تصمیم ژاپن مبنی بر قرنطینه دو هفته‌ای مسافرانی که از کره‌ جنوبی می‌آیند، به شدت اعتراض کرد و این تصمیم را غیرمنطقی و سخت‌گیرانه خواند و اعلام کرد باعث پشیمانی خواهد‌ شد.

آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن، روز پنج‌شنبه دستور قرنطینه دوهفته‌ای مسافران از کره‌ جنوبی را صادر کرد. او در ادامه بیان کرد ممنوعیت دیگر نقاط از روز شنبه اعمال می‌شود.

وزارت خارجه سئول روز جمعه سفیر ژاپن را برای اعتراض فراخواند. وزارت بین‌المللی سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از این تصمیم غیرمنطقی ژاپن بدون مذاکره با ما بسیار متاسفیم.»

تنش‌های گذشته میان این دو کشور همسایه در آسیای شرقی، که هریک به تنهایی متحدی برای آمریکا در منطقه‌ تحت تسلط چین به شمار می‌روند، حل نشده و به اختلافی جدید تبدیل شده است. اختلاف میان این دو کشور زمانی شکل گرفت که دادگاه عالی کره‌ جنوبی در سال ۲۰۱۸ خواستار پرداخت غرامت به شرکت‌های کار اجباری در جنگ جهانی دوم در ژاپن شد.

این ادعای غرامت باعث شد توکیو تهدید کند صادرات مورد نیاز شرکت‌های فنی از جمله سامسونگ را محدود خواهد کرد. پس از آن مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی تهدید کرد پیمان اشتراک‌گذاری اطلاعات با ژاپن را متوقف خواهد کرد و نگرانی واشنگتن را برانگیخت.

این مسئله موجب شده با شیوع کرونا علاوه بر مسائل مالی، مردم این منطقه نگران مسائل ژئوپلیتیک وسیع‌تری نیز باشند. مقامات ژاپنی پیش از این نیز نگرانی‌هایی را درباره شیوع کرونا ابراز کرده بودند. این تصمیم توکیو در راستای تصمیم بیش از ۱۰۰ کشور دیگر برای جلوگیری از شیوع کرونا بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار