سوابق فاطمه رهبر در مجلس و حزب موتلفه چه بود/

نماینده مجلسی که خادم حرم امام رضا(ع) شد

رهبر در محافل زنان جزو صاحب نظرانی بودند که در جلسات با سخنرانی و تدوین مسائل انقلاب و رهبری نقش مهمی در افزایش بینش سیاسی زنان داشت.

سوابق فاطمه رهبر در مجلس و حزب موتلفه چه بود؟/ ازنمایندگی در مجلس شورای اسلامی تا خادمی امام رضا(ع)به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز شنبه بود که خبر درگذشت فاطمه رهبر یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه به دلیل ابتدا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری فضای رسانه را پر کرد.

فاطمه رهبر که منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود در سال ۱۳۴۳ در شهر تهران به دنیا آمد و دارای فوق لیسانس ارتباط تصویری و دکتری مدیریت استراتژیک بود.

در سوابق اجرایی فاطمه، معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و مشاور قائم مقام ریاست سازمان صدا و سیما به چشم می‌خورد.

رهبر، فعالیت‌های فرهنگی اش را از تدریس در آموزش و پرورش آغاز کرد. پس از آن در صدا و سیما به عنوان مدیر تولید شبکه اینترنت، دبیر شورای عالی سیاست گذاری اینترنت سازمان فعالیت نمود.

محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سابقه او در حزب موتلفه گفته است: از ابتدای شکل گیری حزب موتلفه یعنی بعد از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی در این حزب فعال بود. او همچنین در کنگره های حزب به عنوان نفر اول یا دوم بانوان به عنوان یک فعال اجتماعی حضور داشته است.

او همچنین نماینده همچنین تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده و در مجلس هفتم و هشتم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی بود  و در مجلس نهم نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی و ریاست فراکسیون زنان و خانواده دوره نهم مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و همچنین عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بود.

حمیدرضا ترقی دیگر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره او گفته است:  ایشان عنصر فعالی در کمیسیون زنان بودند و در کمیسیون اصل نود و کمیسیون فرهنگی مجلس نقش مهمی داشتند. همچنین از عناصر مهم در عرصه سیاست خارجی بوده و به عنوان نماینده حزب سیاسی حزب موتلفه در احزاب سیاسی قازه آسیا قسمت زنان هم فعالیت بسیاری بسیار موثری داشتند.

ترقی افزود: رسیدگی به محرومان دغدغه مهم ایشان در زمان خدمتشان در کمیته امداد بود و تحولات بسیاری در امداد رسانی به محرومان این کمیته داشتند.

او یکی از بانوان فعال بود؛ حمیدرضا ترقی در این باره گفته است: ایشان  در محافل زنان جزو صاحب نظرانی بودند که در جلسات  با سخنرانی و تدوین مسائل انقلاب و رهبری نقش مهمی در افزایش بینش سیاسی زنان داشتند، ناگفته نماند که با تمامی این سوابق او خادم امام رضا (ع) نیز بوده و جارو کشی حرم مطهر را برای خود افتخار بی بدیلی می‌دانست.

فاطمه رهبر توانست در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۸۷ هزار و ۴۸۵ رأی، به عنوان نفر دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از استان تهران انتخاب شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
روحشان شاد و قرین رحمت الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
بسم اله الرحمن الرحیم
خدا رحمت کنه همه درگذشتگان اخیر رو که شاید مراسم درست و حسابی نشه براشون گرفت.
آدم یاد مظلومیت شهدای مدافع حرم میفته که اون اوایل به عنوان تصادفی تشییع می شدن.
شادی روح همه درگذشتگان صلوات.
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
**دست مدافعان سلامت درد نکنه**
آخرین اخبار