کاشت نهال در حاشیه جنوبی بزرگراه شمالی، محدوده باغستان

نماینده ولی فقیه در استان البرز با حضور در حاشیه جنوبی بزرگراه شمالی، محدوده باغستان کاشت نهال را آغاز کردند.

کاشت نهال در حاشیه جنوبی بزرگراه شمالی، محدوده باغستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با حضور در  حاشیه جنوبی بزرگراه شمالی، محدوده باغستان و کاشت نهال هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را گرامی داشتند.

عزیز الله شهبازی استاندار البرز نیز امروز با غرس یک اصله نهال از کاشت ۵۰۰هزار نهال در این هفته خبرداد.

عزیز الله شهبازی، استاندار البرز گفت: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری استان به سمت بهره برداری از این جاذبه‌ها در راستای رونق اقتصادی و اشتغال پیش می‌رویم که توسعه فضای سبز نیز در قالب این برنامه در دستور کار است.

شهبازی با اشاره به اهمیت ارتقا بستر‌های سبز استان با توجه به هویت باغ شهری استان افزود: در تقویم جمهوری اسلامی ایران امروز به نام روز درختکاری ثبت شده چراکه فضای سبز تاثیر بسزایی در سلامت مردم دارد.
او گفت: البرز استانی با هویت سبز است و به نسبت بسیاری از استان‌های کشور به میزان بیشتری از این موهبت برخوردار است از این رو همت والایی بین مسئولان البرز برای حفظ و توسعه بستر‌های سبز استان وجود دارد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه امسال مقرر شده که ۵۰۰ هزار اصله نهال در البرز غرس شود، افزود: تاکنون از این میزان ۶۵ هزار نهال از گونه‌های مختلف سازگار با اقلیم استان توزیع شده است.
شهبازی گفت: شهرداری کرج نیز ۵۰ هزار اصله نهال در مناطق ده گانه از امروز بین شهروندان توزیع می‌کند و انتظار می‌رود تمامی شهرداری‌های استان نیز در این راستا اقدام لازم را داشته باشند چراکه البرز تراکم بالای جمعیت را دارد و حلقه اتصال ۱۴ استان کشور است.
او با بیان اینکه ضرورت دارد ۵۰۰ هزار اصله نهال امسال در البرز به طور حتم غرس شود، افزود: نهال کاری امسال نیز بیشتر متمرکز برای ایجاد کمربند سبز و در حاشیه بزرگراه شمالی کرج است.
شهبازی گفت: امروز همچنین از طریق ویدئو کنفرانس نهال کاری در دهکده سلامت واقع در روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ نیز در مساحت ۵ هکتاری که از سوی اداره کل منابع طبیعی استان اختصاص داده شده، آغاز شد.
انتهای پیام / م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.