نورمحمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر سه قوه برای بازسازی اعتماد اجتماعی تلاش کنند

فعال اصلاح طلب گفت: شهروندان یک جامعه باید حس تعلق خاطر بیشتری به یکدیگر داشته باشند.

//سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتکار مواد بهداشتی در روزهای نخست بحران کرونا و لزوم برخورد با محتکران گفت: نحوه برخورد با این افراد در قانون ما بسیار روشن و شفاف است.

او ادامه داد: قطعا باید بررسی شود که چرا در جامعه، آن هم در شرایطی که نیاز بیشتری به همدلی و همراهی شهروندان با هم وجود داشت برخی افراد صرفا به فکر خود و سود شخصی و فارغ از درد و آلام جامعه بوده و هستند.

نورمحمدی افزد: البته چون من حقوق‌دان نیستم درباره برخورد قانونی آن تخصص و تسلط ندارم، اما عزمی که در حال حاضر از دولت و قوه قضائیه دیده می‎‌شود ظاهرا حاکی از این است که برخورد قاطع با این افراد قرار است صورت بگیرد، برخوردی که شکل آن را هم قانون مشخص کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بروز چنین حوادثی را در آینده هم محتمل دانست و گفت: حوادث این چنینی قطعا همواره پیش خواهد آمد و ویژگی جوامع بشری این است که همیشه با آسیب‌ها و پدیده های زیست محیطی، فرهنگی و بهداشتی مواجه شود. اما من فکر می‌کنم که جدای از بحث پیشگیری که در این حوزه شکل خاص خود را دارد، باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که شهروندان یک جامعه باید حس تعلق خاطر بیشتری به یکدیگر داشته باشند.

فعال اصلاح طلب افزود: از همین رو نیز معتقدم که از دید جامعه شناسی، هم مجلس و هم دولت و هم قوه قضائیه باید روی اعتماد اجتماعی متمرکز شوند و تلاش کنند اعتماد اجتماعی آسیب دیده را بازسازی کنند؛ زیرا نبود اعتماد و حس تعلق خاطر بدترین اتفاقی است که‌ می تواند در یک جامعه پیش بیاید و فرصت طلبی برخی افراد مثل همین‌ ماجرای احتکار نتیجه همین امر است.

او ادامه داد: اما اگر اعتماد اجتماعی بازسازی شود، قطعا ما از چنین حوادثی به سلامت عبور خواهیم کرد و در غیر اینصورت مشکل به نظر خواهد رسید؛ ناگفته نماند که در موضوع اعتماد اجتماعی  همه نهادها و مسئولان سهیم بوده و اگر بازسازی نشود هر اتفاق کوچکی ممکن است برای ما تبدیل به بحران شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار