تشریح روش‌های غیرحضوری برای شرکت در جشن نیکوکاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، ضمن تشریح روش‌های غیرحضوری برای شرکت در جشن نیکوکاری از برپایی ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار بدین منظور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به کمبود و گرانی اقلام بهداشتی (ماسک و دستکش)، ضدعفونی کننده و شوینده در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در سطح بازار گفت : کمیته امداد استان برای مددجویانی که بیماری خاص دارند و یا زمین‌گیر و سالمند هستند این اقلام را تهیه می‌کند.

او گفت : کمیته امداد در نظر دارد که از منابع داخلی خود برای تهیه مواد بهداشتی مانند ماسک، دستکش، شوینده و ضدعفونی کننده که به سختی در بازار پیدا می‌شود، برای مددجویان زمین گیر، بیماران خاص و سالمندان که توان کمتری دارند مبلغی اختصاص دهد.

رخصی با اشاره به جمعیت فراوان افراد زیرپوشش کمیته امداد گفت: تهیه اقلام بهداشتی برای همه آن‌ها از توان منابع مالی این نهاد خارج است.

او از راه اندازی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کمیته امداد استان خبر داد و گفت: این نهاد برای خدمت رسانی به مددجویان زیرپوشش سامانه الکترونیکی راه اندازی کرده که مددجویان با مراجعه به آن می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت و مطرح کنند و منتظر جواب بایستند.

او با بیان اینکه این سامانه الکترونیکی برای کاهش مراجعات مددجویان به کمیته امداد و مقابله با ویروس کرونا راه اندازی شده گفت: چهار خط تلفن نیز در مناطق چهارگانه این نهاد برای کاهش حضوری مددجویان فعال شده و آن‌ها می‌توانند با تماس تلفنی امور پیگیری خود را پیگری کنند.

رخصی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند گفت: خدمات این نهاد در چهل و یک سال گذشته به پشتوانه کمک‌های مادی و معنوی مردم نیک اندیش به نیازمندان و خانوار‌های زیر پوشش ارایه شده است.

او گفت: کمک‌های مردمی در مناسبت‌های گوناگون به نیازمندان اهدا شده است که یکی از این مناسبت‌ها جشن نیکوکاری است که هر ساله در آستانه عید نوروز برگزار می‌شود

امروز چهاردهم اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) است که در سال ۱۳۵۷ این نهاد به فرمان امام (ره) با هدف رسیدگی به امورات نیازمندان و محرومان جامعه تشکیل و تاسیس شد.

او گفت : کمیته امداد به‌عنوان دومین نهاد انقلابی، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره) نهال این نهاد مقدس کاشته شد و امروز بعد از ۴۱ سال می‌بینیم این نهاد مقدس خدمات شایسته و قابل توجهی برای خانواده‌های محروم و نیازمندان در سطح جامعه انجام می‌دهد و در این مدت خیلی از خانواده‌های نیازمندان با خدمات این نهاد حمایتی توانمند شده به استقلال مالی از گردونه حمایت کمیته امداد خارج شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: امروز و این هفته مصادف است با هفته احسان و نیکوکاری و هر ساله در آستانه سال نو برنامه جشن ملی نیکوکاری به منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران و مردم نوعدوست استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که این هفته از روز شنبه (۱۰ اسفندماه) با شعار «عید را به خانه‌هایشان ببریم» آغاز شده و تا ۱۶ اسفندماه ادامه دارد.

او ترویج فرهنگ خیر و احسان همچنین تأمین پوشاک و مایحتاج شب عید نیازمندان در راستای کاهش مشکلات مالی نیازمندان را از اهداف مهم برگزاری این جشن ملی دانست و گفت: از امروز تا ۱۶ اسفندماه، ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری کمک در محل‌های دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز نیکوکاری سطح شهر دایر شده و آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نیک‌اندیش و نوع‌دوست استان هستند.

رخصی افزود: مردم نیک‌اندیش استان علاوه بر راه‌های مذکور با توجه به بحث بیماری کرونا ویروس و رعایت نکات بهداشتی در راستای عمل به شعار «در خانه بمانیم» می‌توانند از چندین درگاه به صورت غیرحضوری کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا کنند.

او گفت: سایت الکترونیکی emdad.ir، اپلیکشن‌های سکه، آپ و سنا، شماره گیری کد #۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن‌های همراه، تلفن گویای ملی نیکوکاری به شماره ۰۹۶۸۸۷، شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ و شماره مجازی کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ نزد بانک ملی از روش‌های پرداخت غیرحضوری در جشن نیکوکاری به شمار می‌رود.

رخصی گفت: شهروندان می‌توانند تا پایان سال به صورت غیرحضوری به فرزندان ایتام و نیازمندان کمک‌های خود را اهدا کنند.

او افزود: سال گذشته با کمک مردم نوع دوست استان مبلغ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار