دمشق اقدامات ترکیه را نقض حاکمیت سوریه خواند

یک منبع در وزارت خارجه سوریه تجاوزات ظالمانه ترکیه را علیه حاکمیت سوریه به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یک منبع در وزارت خارجه سوریه تجاوزات ظالمانه ترکیه را علیه حاکمیت سوریه به شدت محکوم کرد و آن را در جهت حمایت نامحدود رئیس جمهور ترکیه از گروه‌های تروریستی دانست.

بنابر این گزارش، با وجود ادامه تجاوزات ترکیه به خاک سوریه، دمشق بر عزم و اراده برای مقابله با این تجاوزات تاکید کرد.

گزارشگر گفت: یک منبع رسمی در وزرات خارجه سوریه تاکید کرد تجاوزات ترکیه در جهت قدرتمند نشان دادن رفتار خصمانه نظام اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و حمایت نامحدود او از گروه‌های تروریستی است، گروه‌هایی که خون مردم سوریه را ریخته و در جهت اجرای برنامه‌های اخوانی و طمع ورزی‌های توسعه طلبانه و خیالی خود، خرابی و ویرانی در این کشور به بار آورده اند. مخیله مریض اردوغان مملو از اوهام و خیالات در خصوص احیای امپراطوری نابود شده است.

این منبع افزود: تجاوزات کنونی ترکیه بار دیگر نشان داد نظام اردوغان با نقض توافقات آستانه و پایبند نبودن به نتایج آن و نیز به تفاهمات سوچی، کمترین صداقت و شفافیتی هم ندارد و بر ماندن در یک سنگر به همراه گروه‌های تروریستی پافشاری می‌کند.

منبع یاد شده تصریح کرد: جمهوری عربی سوریه که با گروه‌های تروریستی مبارزه کرد و همچنان مبارزه می‌کند و شکست‌های خفت‌باری به آن‌ها وارد کرده است، بر عزم و اراده برای مقابله با تجاوز آشکار ترکیه و پایان دادن به همه مداخلات این کشور در جهت حفظ امنیت و حاکمیت خاک سوریه تاکید می‌کند و سرنوشت این تجاوزگری را شکست می‌داند.

این منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه افزود: دولت سوریه از آنجایی که برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان تلاش می‌کند؛ از جامعه بین الملل می‌خواهد تجاوز ترکیه را که نقض آشکار قانون بین المللی است، محکوم کند و به اقدامات نظام اردوغان در حمایت از تروریسم و خطر گسترش آن در منطقه و جهان پایان دهد. ترکیه در واقع با انتقال تروریست‌ها به لیبی و تجارت با درد و رنج مردم سوریه، با هدف باج خواهی از کشور‌های اروپایی از طریق اجازه دادن به گروه‌های گسترده مهاجران برای عزیمت به سوی اروپا، این اقدامات را انجام می‌دهد و این تهدیدی جدی برای امنیت، صلح و ثبات بین المللی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار