همت بلند یزدی‌ها برای ریشه‌کنی ویروس کرونا/ از تولید و توزیع مواد ضد عفونی کننده تا راه اندازی بخش عفونی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با همه توان برای کمک به ریشه‌کنی ویروس کرونا همپای سایر دستگاه‌ها و مسوولان پای کار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تمهیدات لازم برای تولید و توزیع ماسک و دستکش برای رفع نیاز‌های ضروری در سطح استان انجام شده است که در یکی و دو روز آینده عرضه آن در مراکز تعیین شده انجام می‌شود.

او  بر رعایت مراقبت‌های پزشکی در نانوایی‌ها و صنوف بهداشتی تا کید کرد و افزود: در تلاشیم تا امکانات و تسهیلات لازم را برای واحدهای تولیدی فعال در زمینه ماسک فراهم کنیم تا با همه قوا به تولید بپردازند.

آغاز به کار  پنج واحد تولید مواد ضد عفونی کننده در یزد

رضا مورکیان مدیر اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پنج واحد تولید مواد ضد عفونی کننده برای تامین اقلام مورد نیاز استان شروع به کار کرد.

او افزود: این واحد‌ها قبل از این، در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت داشتند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتیاج به مواد ضدعفونی کننده قرار شد، ژل و مایع ضدعفونی کننده دست را در دستور کار خود قرار دهند.

مورکیان ادامه داد: با بیان اینکه الکل یکی از مواد اولیه اصلی در تولید مواد ضدعفونی کننده است، تصریح کرد : اگر مواد اولیه این کارخانه‌ها تامین شود قادرند، علاوه بر نیاز استان بخشی از تولید کشور را تامین کنند.

تولید ۳۰ نوع ماده ضد عفونی کننده در  شهرستان مهریز

 رضا زارع زاده فرماندار مهریز گفت: هم اکنون چهار واحد برای تولید مواد ضدعفونی کننده، تمام همت خود را به کار بسته اند و نزدیک به ۳۰ نوع ماده ضدعفونی کننده تولید می‌شود.

او افزود: این واحد های تولیدی توان روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن ماده ضد عفونی کننده را دارند به طوری که علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها ارسال خواهد کرد.

زارع زاده ادامه داد : نیروهای این واحد تولیدی  دست در دست هم بسیج شده اند ت با همه امکانات  تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس را به صورت شبانه‌روزی انجام دهند.

راه اندازی بخش عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد

حسین سلیمانی رئیس بیمارستان شهید صدوقی یزد از راه اندازی بخش عفونی شماره ۲ با ظرفیت ۳۰ تخت در این مرکز بهداشتی و درمانی در مرکز استان خبر داد و گفت: این بخش از تجهیزات و امکانات لازم برخوردار است که هم اکنون نیرو‌های این بخش در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران حاد تنفسی هستند.

او افزود: بیمارستان شهید صدوقی از لحاظ بستری بیماران مشکوک به کرونا و ارائه خدمات به آن‌ها و پرسنل بهداشتی با هیچ کمبودی روبرور نیست.

سلیمانی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان تعدادی از پرستاران بیمارستان که در بخش‌های مختلف مشغول ارائه خدمات بودند داوطلبانه برای خدمت رسانی به بیماران در بخش مراقبت ویژه، عفونی و اورژانس اعلام آمادگی کردند.

او ضمن قدردانی از کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان، افزود: پرسنل در ارائه خدمات به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

محمود نوری شادکام  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، صبح امروز تعداد بیماران مشکوک به کرونا که از ابتدا تاکنون در بیمارستان‌های این استان بستری شدند را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار