تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه تا پایان فروردین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:تمام دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی که اعتبار آن‌ها به پایان رسیده تا پایان فروردین ماه دارای اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه براساس پیام‌ها و اطلاع رسانی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهترین و اثرگذارترین راهکار ممکن برای مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است، گفت: در کنار این مهم، اقدامات و راهکار‌های لازم برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا در محیط‌های کارگری در حال انجام است.

او از تمهیدات لازم برای حفاظت از محیط‌های کارگری استان در مقابل کرونا خبر داد و گفت: برخی خدمات قابل ارائه به کارگران، تا اطلاع بعدی به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری آنان نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: کلیه رویداد‌های ورزشی و فعالیت مجموعه‌های ورزش کارگری، برگزاری هر نوع نشست کارگری و کارفرمایی، جلسات و مجامع تعاونی‌ها تا اطلاع بعدی لغو شده است.

صلواتی با بیان اینکه بر اساس دستور مقام عالی وزارت از تمدید اعتبار تمام دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی که تا پایان بهمن ماه مهلت داشتند؛ خبر داد وگفت: دفترچه‌های بیمه‌ای تا پایان فروردین ماه دارای اعتبار بوده و نیازی برای مراجعه به شعبه‌های تامین اجتماعی برای تمدید نیست.

او ادامه داد: حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز از طریق دستگاه ثبت اثر انگشت تا اطلاع بعدی لغو و به همان شیوه سنتی احراز هویت انجام می‌گیرد و در موارد بسیار ضروری هم نیازی به مراجعه نیست.

صلواتی همچنین تصریح کرد: مکاتبات لازم با همه واحد‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونی‌ها برای فراهم سازی شرایط حفظ سلامت کارگران در محیط‌های کار و ضدعفونی کردن این محیط‌ها انجام شده است تا شاهد کمترین آسیب ممکن در جامعه کارگری و کارفرمایی استان در مقابل ویروس کرونا باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اچتماعی استان کردستان در پایان از همکاری و عزم و اراده کارگران، کارفرمایان و تعاونگران کردستانی در پیوستن به پویش ملی مقابله با کرونا اظهار خرسندی کرد و گفت: تعدادی از تعاونی‌های صنایع دستی استان با تغییر موقت خط تولید خود، روزانه هزاران ماسک پزشکی تولید و برای توزیع رایگان در اختیاز علوم پزشکی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.