فرمانده انتظامی شاهرود خبر داد؛

کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شاهرود

سرهنگ علی کریمی از کشف ۱۴۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان شاهرود خبر داد.

سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: ماموران انتظامی شهرستان شاهرود با دریافت گزارشی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در سطح شهرستان شاهرود بلافاصله اقدامات قانونی خود را در این راستا آغاز کردند.

او در ادامه افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های محسوس و نامحسوس مشخص نمودند در یک واحد صنعتی تعداد زیادی دستگاه ماینر به کارگیری و در حال استفاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود به هماهنگی‌های لازم قضایی در این خصوص اشاره و تصریح کرد: در بازدید‌های صورت گرفته پلیس ۱۴۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال از این واحد متخلف کشف شد.

گفتنی است، پول مجازی (بیت کوین) با دستگاه‌های ویژه (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز‌های دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین به مصرف بالای برق نیاز دارد به گونه‌ای که استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار