صدور ۱۵ هزار و ۱۸۷ جلد دفترچه جدید تامین اجتماعی در ۱۱ ماه سپری شده

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه از صدور ۱۵ هزار و ۱۸۷ جلد دفترچه جدید در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری برای افراد زیرپوشش این اداره کل در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمید قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت : این تعداد دفترچه برای اولین بار و بنا بر تقاضای افراد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه صادر شده است.

او گفت : در این مدت همچنین شاهد ۳۴۲ هزار و ۹۲۰ مورد تجدید چاپ دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی بوده ایم.

قاسمی گفت: در ۱۱ ماهسپری شده از امسال، ۷۱۸ هزار و ۸۲۸ بار نیز مهر تامین اعتبار در دفترچه‌های بیمه‌ای افراد در استان کرمانشاه زده شده است.

مدیرکل تامین اجتمایع کرمانشاه گفت: این مهر تامین اعتبار مربوط به دفترچه‌هایی می‌شود که اعتبار آن‌ها به پایان رسیده، ولی تعدادی یا همه برگه‌های دفترچه هنوز باقی مانده است.

او گفت: این مهر تمدید اعتبار در واقع برای جلوگیری از صدور مجدد دفترچه، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت افراد بیمه شده در دفترچه‌های درمانی زده می‌شود.

قاسمی از صدور چهار هزار و ۶۳۴ دفترچه المثنی پس از مفقود شدن و یا از ین رفتن دفترچه‌های اصلی برای متقاضیان خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: کار صدور، تمدید یا تامین اعتبار دفترچه‌های بیمه در ۱۸ شعبه، هفت کارگزاری و ۲ شعبه اقماری سطح استان انجام می‌شود.

او در خصوص حذف دفترچه‌های کاغذی گفت: هم اکنون در مراکز و درمانگاه‌های ملکی تامین اجتماعی ارایه خدمات صرفا با ارایه کد ملی دریافت کلیه خدمات درمانی امکان پذیر است.

قاسمی گفت: به محض آماده شدن این زیرساخت در مراکز درمانی خصوصی شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی خواهیم بود که امیدوارم در سال آینده اتفاق بیفتد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از تمدید خودکار دفترچه‌های درمانی افراد زیرپوشش تامین اجتماعی تا پایان فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: آن‌هایی که اعتبار دفترچه آن‌ها تا پایان بهمن ماه بوده نیازی به حضور در شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید ندارند.

او گفت: این تمدید اعتبار به صورت کشوری بوده و بالاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بیمه شدگانی که اعتبار دفترچه هایشان به پایان رسیده تا انتهای فروردین سال آتی نیازی به تمدید آن ندارند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار