حضور مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تمام قوا در منطقه زلزله زده قطور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از حضور این مجموعه با تمام قوا در منطقه زلزله زده قطور شهرستان‌خوی و با بهره مندی از کلیه امکانات در اختیار دولتی و خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل سایر دستگاه‌های مسول درخصوص زلزله منطقه قطور شهرستان‌خوی  گفت: تامین ماشین الات در منطقه طی دو قسمت انجام شد که مرحله نخست در ابتدایی‌ترین لحظات بعد از وقوع زلزله با دستور استاندار محترم و با تامین بیش از ۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین صورت گرفت.
 
شکری ادامه داد: در این مرحله ۱۵ دستگاه کمپرسی مقابل اداره شهرستانی آماده اعزام و ۵دستگاه تریلی نیز مشغول جابجایی اقلام بودند.

او  با اشاره به بسیج پیمانکاران بخش راهداری برای خدمت در مناطق زلزله زده قطور شهرستان خوی اذعان داشت: لودر‌ها از طریق پیمانکاران تامین و در محل حاضر تا با اعلام نیاز دستگاه‌ها به هر نقطه از منطقه زلزله زده اعزام شوند.

این مقام مسول اضافه کرد: مرحله دوم شامل آواربرداری بود که طی آن ۴ دستگاه لودر در اختیار شهرستان قرار گرفت و یک دستگاه بولدوزر در خدمت پاسگاه‌های تخریب شده و بازگشایی راهی که در حال حاضر نیز کولاکی است، قرار دارد.

شکری با اشاره به رصد لحظه به لحظه ماشین آلات اعزامی به منطقه زلزله و ارزیابی عملکرد اظهار کرد: تامین کامیون از ۶ تا ۱۰ دستگاه بصورت متغییر در خدمت شهرستان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: توجه حاضرین را به این مورد جلب میکنم که مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جریان اجرای عملیات راهداری زمستانی است و تواما هر دو حوزه را در دستور کار قرار دارد.

او  اضافه کرد: بولدوزر، بیل مکانیکی و پیکاپ از هرکدام یک‌دستگاه در اختیار بنیاد مسکن استان قرار داشته و دو دستگاه تریلی هم در حال جابجایی دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز است.

شکری افزود: یک دستگاه ایسوزو هم در اختیار مدیریت بحران شهرستان و در صورت نیاز ماشین الات از منابع اداره کل اجاره و در اختیار شهرستان و بنیاد مسکن قرار داده شده است.

به گفته این مقام مسئول پیمانکارانی، چون شرکت آق چای، شرکت بهاک، شهرچایی و ماکا دام شرق نیز وارد میدان شدندو ملزم می‌شوند تابصورت مستمر وارد کار شوند.

شکری یادآور شد: گریدر نمک پاش و لودر هم در مسیر منطقه قطور در حال لق قیری و ریزش برداری درحال انجام‌عملیات راهداری با ارزش ریالی بالای یک میلیارد تومان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خواستار برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از بیکار ماندن دستگاه‌های اعزامی از سوی این‌مجموعه و انتخاب و ساماندهی ترافیک مسیر دسترسی به منطقه زلزله زده جهت جلوگیری از ایجاد خال در روند تردد ماشین آلات راهداری شد.
 
انتهای پیام / ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.