ساعی: تکواندوکاران ایرانی به جز طلای المپیک با مدال دیگری راضی نمی‌شوند/ طرفدار بارسلونا و تراکتور هستم

مدیرفنی تیم ملی تکواندو ایران گفت: تکواندوکاران توانمندی داریم که به جز کسب مدال طلای المپیک به مدال دیگری راضی نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی ساعی مدیرفنی تیم ملی تکواندو ایران درباره اینکه آیا پس از هشت سال دوری از تکواندو فردی واسطه شد تا به این رشته بازگردد یا خیر، گفت: حدود ۶ سال بود که با وجود پیگیری تکواندو، فعالیتی در این رشته نداشتم و شرایط برای کار کردن من در تکواندو فراهم نبود. دوستانم در خانواده تکواندو و محمد پولادگر لطف داشتند و اختلاف سلیقه های موجود برطرف شد. به همین دلیل احساس کردم در این مقطع می توانم به تکواندو کمک کنم. زمانی احساس می کردم نیازی به حضور من نیست اما اکنون می توانم کمک بدهم و کمک بگیرم. دوستان دیگری هم لطف داشته و خواستار بازگشت من بودند. در نهایت جلساتی با پولادگر صحبت کردیم و شرایط مهیا شد. او همیشه به من لطف داشت و همواره ارتباط مان دوستانه بوده اما در مقطعی اما اختلاف سلیقه داشتیم.

۲ تکواندو کار المپیکی ما توانمند هستند

او درباره ارزیابی اش از اینکه تیم ملی تکواندو می تواند چند مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آورد، گفت: همیشه بهترین ها در المپیک حضور پیدا می کنند. اکنون ۲ سهمیه داریم. تکواندوماران ما توانمند بوده و جزء نفراتی هستند که در همان مرحله ابتدایی رقابت های انتخابی المپیک، سهمیه گرفته اند اما تمام رقبا هم همین شرایط را دارند. در مدت باقی مانده تا المپیک باید نقاط قوت را تقویت کنیم‌. از طرفی در صدد برطرف کردن نقاط ضعف هستیم تا نفرات مان بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشند. میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم و آرمین هادی پور در وزن ۵۸- کیلوگرم ۲ تکواندوکار مان در المپیک هستند که در کنار کادرفنی خیلی خوب کار می کنند. در بخش آقایان دیگر نمی توانیم سهمیه بگیریم اما در بخش بانوان شانس کسب ۲ سهمیه داریم.

بانوان ملی پوش تکواندو کار با استرس تمرین می کنند

ساعی درباره آخرین وضعیت تکواندوکاران بانوی ایرانی و آسیب دیدگی شان گفت: من مدیر فنی تیم آقایان هستم اما درباره بانوان هم اطلاعاتی دارم. اردوی آنها خیلی زودتر آغاز شد چراکه باید برای کسب سهمیه تلاش کنند. شرایط فعلی سبب تفاوت نحوه تمرینات تیم بانوان با آقایان شده است. اکنون بیشتر تمرینات عمومی را در بخش آقایان انجام می دهیم و منتظریم شرایط را بدانیم. بانوان هم با استرس بیشتری چنین شرایطی دارند.

به جز کسب طلا در المپیک راضی نمی شویم و برای این هدف تلاش می کنیم

او درباره پیش بینی اش از تعداد مدال های تکواندو در المپیک توکیو گفت: به صورت معمول همیشه تکواندو در المپیک ها شانس مدال را داشته و برای ایران افتخار کسب کرده است. جزء رشته هایی است که مردم از آن انتظار افتخارآفرینی دارند. سهمیه کمی داریم اما تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم ۲ تکواندوکارمان به بهترین نحو و بالاترین کیفیت کار کنند. می خواهیم رنگ مدال مان خوشرنگ باشد و به جز طلا راضی نمی شویم. نقره و برنز المپیک باارزش است اما من لذت طلا را چشیده ام و بچه ها هم برای همین هدف تلاش می کنند. این موضوع دور از ذهن نیست.

کرونا سبب لغو رقابت های قهرمانی آسیا در لبنان شد

مدیرفنی تیم ملی تکواندو آقایان ایران درباره تعطیلی اردوها به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: این اتفاق بسیاری از رویدادهای ورزشی دنیا را تحت تاثیر قرار داده و تکواندو هم از کرونا بی نصیب نمانده است. می خواستیم به مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان برویم اما شیوع ویروس کرونا مسابقات را لغو کرد و اردوی مان لغو شد. به تازگی میزبان برای برگزاری رقابت ها در اردیبهشت ۹۹ اعلام آمادگی کرده اما این موضوع به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون تکواندو آسیا به ما اعلام نشده است. اردوهای مان را با شرایط سختی حفظ کرده ایم.

شرایط تمرینات مان به دلیل شیوع کرونا سخت شده است

ساعی ادامه داد: ۶ تکواندو کار اصلی را در اردو نگه داشته و سعی کرده ایم به سایر نفرات مرخصی بدهیم تا کمتر خطر بیماری کرونا را داشته باشیم. بچه ها با رعایت اصول شرایط بهداشتی و استفاده از دستکش تمرین می کنند که این کار خیلی سخت است. در کنار حفظ آمادگی آن‌ها باید مراقب سلامتی شان هم باشیم. شرایط تیم بانوان که خیلی سخت تر است چراکه اعضای این تیم باید برای کسب سهمیه تلاش کنند. در کل تعویق رقابت ها روی شیوه تمرینات تاثیر گذار است.

بعید است کرونا میزبان المپیک را تغییر بدهد اما برگزاری این رقابت ها را تحت تاثیر قرار داده است

او درباره احتمال لغو المپیک ۲۰۲۰ و جایگزینی میزبانی جدید جای ژاپن بیان کرد: احتمال دارد با ادامه این روند تغییراتی در برگزاری المپیک رخ بدهد اما شرایط میزبانی در المپیک سخت است و از ۲ المپیک قبل تر، کشور میزبان مشخص می شود. این کشور هم سال ها زیرساخت هایش را آماده می کند. المپیک به ورزشگاه های زیاد، خوابگاه ها و دهکده مجزا نیاز دارد. اگر هم بخواهند میزبان را تغییر بدهند چه تفاوتی دارد؟ همان کشورها قرار است در المپیک شرکت کنند. اکنون بحث میزبان نیست بلکه بحث افرادی است که قرار است در این رقابت ها شرکت کنند.

یکی از مربیان لیگ برتری تکواندو مشکوک به کرونا است

ساعی درباره ابتلای یکی از اهالی تکواندو به کرونا گفت: متاسفانه یکی از مربیان مان مشکوک به کرونا بوده و اکنون بستری است. بهتر است اسم آن مربی را نیاورم اما روز گذشته به او پیام دادم و الحمدالله حالش خیلی بهتر شده و تحت مراقبت است. می دانید کرونا مراحل مختلفی دارد و اکنون ابتلای مربی مان به این بیماری صد در صد معلوم نیست. البته او جزء کادرفنی تیم ملی نیست بلکه از مربیان باشگاهی است که در لیگ برتر فعالیت می کند.

بچه های تکواندو هر روز تست کرونا می دهند

پرافتخارترین المپین ایران درباره اینکه مربی مدنظر در کجا به کرونا مبتلا شده است، گفت: او در ایران به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه در یکی از کلاس ها هم حضور داشته است اما خوشبختانه افرادی که کنار این مربی بوده اند علائمی نداشته اند. بچه های ما هر روز با استفاده از دستگاه ها تست می دهند و الحمدالله به جز این یک مورد چیزی دیده نشده است.

هر فیلمی با روحیاتم بخواند بازی می کنم

ساعی درباره اینکه آیا همچنان قصدی برای بازیگری دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر مشغول یک فیلم سینمایی هستم که مراحل پایانی فیلم برداری اش است. کار اکشن نیست اما ورزشی و درباره سوارکاری است. نام فیلم هم "بلوط ها" است و در سینما اکران می شود. من چندان پیگیر بازیگری نیستم اما اگر حس کنم با روحیاتم می خواند با عوامل فیلم ها همکاری می کنم.

طرفدار بارسلونا و تراکتور هستم

ساعی درباره علاقه اش به تیم بارسلونا و نظر خود درباره شکست این تیم از رئال مادرید در آل کلاسیکو شب گذشته گفت: نتوانستم این بازی را ببینم اما من در روزهای شکست هم طرفدار بارسا هستم. در ایران هم طرفدار رنگ قرمز و تراکتور هستم.

او درباره اینکه آیا تراکتور می تواند در لیگ برتر فوتبال امسال قهرمان شود، پاسخ داد: تراکتور تیم خوبی است و من به آن تعصب دارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار