اطلاعیه دادستانی تهران؛

بازداشت ۵۸ نفر اخلالگر نظام سلامت و بازار ارز/ کیفرخواست محتکران ماسک صادر شد

با اعلام دادستانی تهران، طی چند روز گذشته ۲۱ اخلالگر در نظام سلامت و ۳۷ اخلالگر ارزی بازداشت شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دادستانی تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع می‌رساندکه متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در کشور و افزایش تقاضای مردم جهت خرید مواد ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و سایر اقلام بهداشتی برای مراقبت‌های شخصی متاسفانه عده‌ای از اشخاص سود جو و فرصت طلب به بهانه کسب سود دست به خرید و انبار کردن انبوه این قبیل کالا‌ها و احتکار آن‌ها نموده اند و توجهی به رنج و سختی مردم و هموطنان خود نداشته و به دنبال آن بودند که این اقلام را با قیمت گزاف به فروش رسانند.

در طی هفته گذشته تعداد ۱۰ فقره پرونده مهم در این رابطه تشکیل شد و قریب به ۴ میلیون عدد ماسک و نیز مقادیر زیادی از سایر اقلام از قبیل: دستکش و تب سنج کشف گردید. متاسفانه دراین میان مشاهده می‌شود که عده‌ای از این قبیل سوداگران به دنبال قاچاق و خارج کردن این اقلام به کشور‌های دیگر می‌باشند که تعداد ۲۱ نفر متهم در این رابطه تا کنون دستگیر و در میان آن‌ها تعدادی اتباع کشور‌های خارجی نیز می‌باشند.

لازم به ذکر است در مرحله اول در خصوص تعداد ۱۱ نفر از این اشخاص به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار مایحتاج عمومی کیفرخواست صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب شعب ویژه رسیدگی به اخلالگران در نظام اقتصادی ارسال که به زودی جلسه دادگاه آن‌ها برگزار و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

در این خصوص القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران به کلیه کسانی که قصد سوداگری از شرایط سخت زندگی مردم را دارند هشدار داد که انجام اعمال مشابه و احتکار مایحناج عمومی مردم مصداق اخلال درنظام اقتصادی و چه بسا افساد فی الارض باشد؛ لذا ضمن رعایت و توجه به مسایل انسانی و عاطفی و شرایط زندگی و نیازمندی‌های اجتماعی هموطنان لازم است از این قبیل رفتار‌ها جداً پرهیز نمایند تا برای خود و خانواده‌های خود مشکلات قضایی ایجاد نکنند.

همینطور در خصوص افزایش نسبی قیمت ارز در بازار نیز به اطلاع می‌رساند: در طی روز‌های گذشته و با توجه به افزایش نسبی قیمت ارز در بازار ارز ناشی از جو رسانه‌ای شبکه‌های معاند در پی موضوعات FATF وغیره عده‌ای از دلالان و سوداگران ارز که تصور می‌کردند می‌توانند با انجام فعالیت‌های زیر زمینی و پنهان در قهوه خانه‌ها یا از طریق فعالیت در فضای مجازی با انجام معاملات کاغذی و فردایی یا خرید و فروش غیر قانونی ارز، ضمن افزایش کاذب قیمت‌ها و سوء استفاده از این فضا، بازار ارز را مشابه سال‌های و دوره‌های گذشته به التهاب بکشانند، که با دستورات دادستان تهران علی القاصی محل فعالیت تعدادی از این قبیل اشخاص شناسایی و با صدور دستورات قضایی با عملیات مشترک و هماهنگ نیروی انتظامی طی ۵ روز گذشته تعداد ۳۷ نفر از این اشخاص دستگیر، که مقادیر قابل توجهی ارز، تعدادی دستگاه poS و پول شمار از آن‌ها کشف گردید و با رسیدگی تمام وقت و خارج از نوبت در خصوص ۲۱ نفر از این اشخاص به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق ارز، کیفر خواست صادر و پرونده جهت سیر مراحل بعدی امروز مورخ ۱۱/۱۲/۱۳۹۸ به دادگاه انقلاب شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی ارسال که به زودی دادگاه این متهمین برگزار خواهد شد.

در این خصوص القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران به اشخاصی که در حوزه ارز و موضوعاتی از این قبیل فعالیت غیر قانونی و غیر مجاز دارند هشدار دادکه تمام فعالیت‌های آن‌ها تحت رصد و کنترل است و هرگونه اقدام و فعالیت غیر قانونی در این رابطه می‌تواند مصداق اخلال در نظام اقتصادی قرار گیرد و مجازات‌های سنگینی را در پی داشته باشد. هر چند که یقیناً با اقدامات کنترلی و دقیقی هم که از سوی بانک مرکزی انجام خواهد شد حوزه دلالی و خرید و فروش غیر قانونی ارز که حوزه پر ریسک از نظر اقتصادی می‌باشد، می‌تواند خسارت‌های مادی سنگین را نیز متوجه این اشخاص بنماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
اعدام کنید هرکس که به این ملت خیانت میکند
-
الف
۰۸:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
بايد همه شون رو اعدام كنن تا بقيه هم بفهمند كه توي شرايط خاص از اين کارا نكنن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
برادرم تو ایران پرستاره حقوقشم کمه ولی این روزها بیشتر کار میکنه به خاطر این مریضی
خدایا سلامتی به تمام هموطنانم بده مخصوصا به زحمتکشان وطن عزیزم ایران
و دست تمام خیانتکاران رو ببر از این مملکت عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
این اخلالگران را به دو ماه کار اجباری در بیمارستانهای بیماران کرونایی ان هم بدون ماسک محکوم کنید تا بچشند ماسک نداشتن در این شرایط یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
اگر با مردم صادق باشید اعلام اسامی اخلالگران و محتکرین بقول خودتون افساد فی الارض به مردم ومحاکمه علنی را در دستور کار خود قرار دهید
البته توزیع کلیه اقلام کشف شده به صورت رایگان در بین مردم بهترین کار ممکنه هست
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۵:۱۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
کسانی که جان مردم برایشان ارزشی ندارد بی شک جان این محتکران برای مردم ارزش ندارد اگه فقط یک نفر ر اا اعدام کن یزد بقیه جرات اینکار را نخواهند داشت مطمئن باشید با جریمه های نقدی آنها جای تر خوانده شد محتکران باید بدانند آخر کارشان اعدام است از آقای ریسی می خواهیم انقلابی تر و قاطع تر برخورد کند .انشا ا....
Germany
Iran
۰۲:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
فقط و فقط و فقط باید اعدام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
اعدام کنید این هایی رو که با جان ملت کاسبی میکنند تا در اینده دیگه از این عددی باقی نمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بايد همه شون رو اعدام كنن تا بقيه هم بفهمند كه توي شرايط خاص از اين غلطها نكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
در شرایطی که پزشکان وپرستاران جان خودشان کف دست گرفتند شبانه روز در خدمت بیماران کرونایی هست چند نفر نان شان را میزنند توخون مردم میخورند ومردم در به در دنبال لوازم بهداشتی هستند این افراد زالو صفتان به فکر منافع خودشان هستن اقای دادستان لطفا به این افراد رحم ومروت جایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
آخه حیف که بخواد اسم این ها رو آدمیزاد گذاشت !

این روزها که هم وطنان عزیزمون که مثل پاره های تن ما هستند گرفتارند و زجر می کشند، عده ای نون در خون میزنند و خوشحالند ؟

ارز لعنت شده برای خودرو،خانه، حتی نان روزی لقمه سفره های ما را برای حرص و طمع خودتون بالا برید ولی حالا که عده ای با بیماری مرگباری دست و پنجه نرم می کنند هستند هنوز دست بردار نیستید !

ما از باشگاه خبرنگاران و سایر اصحاب رسانه به طور قاطع میخواهیم و خواهشمندیم، چنین رسواهای که از خدا بی خبر را از مراجع پیگیر باشند و دادستانی به صورت مدعی العموم وارد شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من که اشتباه می کنند
به جای محتکر باید رئیس پدافند غیر عامل و رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان بالاتر وزرای کشور و بهداشت دستگیر و مجازات شوند
و اما علت: وقتی حدود یک ما بود که کرونا در چنی پیدا شده بود محتکر پیش بینی کرده بود که پای بیماری به ایران می رسد و شروع کرده به خرید و دپوی مواد بهداشتی و ماسک ولی مسئولین در خواب بودند در واقع این یک ماه فرصت طلایی بود که هم با تولیدات داخلی و هم با واردات حجیم ذخایر استراتژیک چند برابر می شد و داروخانه ها بایستی پر از ماسک و مواد ضدعفونی کننده می شدند درحالی که در خواب خرگوشی بودند
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۳:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اشد مجازات لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اعدام تنها مجازتیه که میتونید برا این ادمای کثافت بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چند تا از این محتکرها ودلالان ارز رو اگه وسط شهر اعدام کنید کار دست بقیه میاد .ما درجنگ همه جانبه هستیم ومثل هنگام جنگ نظامی ودادگاه صحرایی باید احکام به شدیدترین حالت وضع بشه .وگرنه کشور رو نابسامانی بیشتر از این که هست فرا میگیره که دیگه واقعا برای مردم غیر قابل تحمل وقبوله.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند باید به شدت مجازات بشن تادرس عبرتی بشه برای تمام مفسدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فقط برخورد قاطع نه رافت اسلامی.تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
جناب رئیسی عزیز وضعیت کشور رو ک میبینی بیماری همه رو از کار انداخته گرونی رو دیگه فعلا حداقل جولوشو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
آیا اینهارادستگیرکردید، همه چیز ارزان میشه!؟! برمیگرده به دوسال پیش که، حبابی وسلطانی نبود؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چیکار میکنن آخرش هیج چی؟
واقعا باید حکم بازدارنده بشه نه اینکه یه مدت جریمه و یه دوره زندان بعد دوباره آزاد
Germany
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
من موندم چراهمیشه توشرایط بحرانیه ارزوسکه وطلاوکلااقتصادی عاملانشون دسگیرمیشن واچناس ازاونها گرفته میشه ولب بعدش تغییری دروضعیت بوجودنمیاداگه واقعا اینامسبب این اوضاع هستن قاعدتاباگرفتن انبارشون بایدوضع خوب بشه ولی نمیشه الان بایدماسک باشه که نیست
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۲:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اگر برای یکبار شخص احتکار کننده را اعدام کنند ، دیگر کسی جرات میکند دست به احتکار بزند ؟ با جریمه چند برابری هم نمیتوان جلوگیری کرد .چون پرداخت خواهد کرد و در یک قلم جنس دیگر که احتکار کند آنرا جبران خواهد کرد.امنیت کشور بازیچه دست چند محتکر شده ! تا زمانی که جان محتکر به خطر نیفتد ، این کارش را ترک نخواهد کرد. جان این افراد با ارزش تر از جان عموم مردم هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کاش اول در ملا عام شلاق بزنید و حبس بالند ندت و تمام اموالشون ضبط شه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
شمارا به خدا کسانی راکه اجناس درمانی رااحتکار کرده اند ،بدون تجهیزات، مسئول نظافت افراد مبتلا به کرونا قراردهید ،تا مرگ را به چشم خودببینند .انوقت ببریدشان در قرنتینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اخلال گران در بحث سلامت و امنیت جامعه اعدام باید گردد.
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۱:۳۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خدا بیامرزه خلخالی رو. چقدر جایش خالیست در این وانفسای گرانی واحتکار. جلوانبار دو نفر مالش حراج بشه خودش اعدام بقیه غلط می کنن که احتکار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
نميدونم چى بگم خداوند عاقبتمونو بخير كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فقط شلاق شدید در ملا عام + تبعید به دورترین نقطه کشور بدون امکانات با کار اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
برای یکبار و همیشه بساط احتکار و محتکرین را با اصلاح قانون برچینید ، حکم اعدام برای محتکرین
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
ناشناس جان اگر اعلام کنند شاید تیشه بر ریشه خود بزنند وگرنه اگر دست مردم عادی بود خاندانش را به باد میدادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اگه واقعا راسته در ملا عام اعدام کنیدشون اگه مردین و مسئول
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۱:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام ،

بگذارید کرونا و مسایل روز مربوط به آن زیر نظر وزارت بهداشت باشد ،
مثلا تقاضای رسیدگی تخلف را وزارت بهداشت به قوه قضاییه بدهد ،
تا کار تخصصی و به طور ریشه ای و کامل انجام شود ،

مساله مربوط به ارز بررسی شود .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا مسئولان مماشات می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فقط اعدام کنید تا درس عبرت بشود
آخرین اخبار