حمله هوایی ترکیه به فرودگاهی در حلب سوریه

در پی بالا گرفتن تنش میان آنکارا و دمشق، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد ارتش ترکیه فرودگاه نظامی نیرب در حلب سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

حمله هوایی ترکیه به فرودگاهی در حلب سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری دولتی ترکیه، آنادولو، اعلام کرد ارتش ترکیه فرودگاه نظامی بدون استفاده نیرب در شمال استان حلب را هدف حمله قرار داده است.

ترکیه از روز پنجشنبه بر حملاتش علیه نیروهای دولتی سوریه افزوده است. 

بنابر گزارش آنادولو، علاوه بر حمله به این فرودگاه، آنکارا سامانه‌های دفاع هوایی و بیش از صد تانک متعلق به ارتش سوریه را ویران و همچنین دو هواپیمای آن را سرنگون کرده است.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه موسوم به «سپر بهار» از تاریخ ۲۷ فوریه در ادلب آغاز شده و با موفقیت ادامه دارد.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه-نزدیک به معارضان-اعلام کرد ۳۴ نفر از نظامیان ارتش ترکیه در حملات هوایی روز پنجشنبه به منطقه‌ای در حد فاصل «الباره» و «بلیون» واقع در جنوب ادلب کشته شدند.

عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده و می‌کوشد با حضور نظامی در این منطقه مانع آن شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بیش از صد تانک؟ پس چرا کاری نمیکنن؟ روسیه و‌ایران اونجا چیکا. میکنن؟؟؟
آخرین اخبار