واکنش هند به توافق آمریکا و طالبان

هند با استقبال از توافق میان آمریکا و طالبان، درباره برقراری صلح در افغانستان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، هند از امضای توافق میان آمریکا و طالبان و صدور بیانیه مشترک بین دولت‌های آمریکا و افغانستان استقبال کرد.

هند اعلام کرد از تمام فرصت‌هایی که ممکن است صلح، امنیت و ثبات را به افغانستان باز گردانند و به خشونت‌ها در این کشور پایان دهند، حمایت می‌کند.

راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، روز شنبه حمایت هند را از هر فرصتی که ارتباط افغانستان با تروریسم بین‌المللی را قطع می‌کند و از طریق یک روند تحت رهبری، تحت مالکیت و تحت کنترل افغانستان به یک راه حل سیاسی پایدار منجر می‌شود، اعلام کرد.

او در یک بیانیه مکتوب نوشت: ما متوجه شدیم که همه طیف‌های سیاسی در افغانستان از جمله دولت، نهاد‌های دموکراتیک و جامعه مدنی از این فرصت استقبال کرده‌اند و امیدوارند این توافق‌ها به برقراری صلح و ثبات در کشور منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند تاکید کرد، هند به عنوان همسایه افغانستان، به افزایش حمایت‌های همه جانبه خود از دولت و مردم افغانستان ادامه خواهد داد تا آرزو‌های آن‌ها مبنی بر برخورداری از آینده‌ای سرشار از صلح و داشتن کشوری دموکرات و موفق محقق شود، کشوری که در آن منافع همه گروه‌ها تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار