کرونا معادلات آژانس‌های مسافرتی را بهم زد/ ۸۰ درصد سفر‌های نوروزی لغو شد

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا حداقل بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد، متقاضی لغو سفرهای نوروزی شدند.

کرونا معادلات آژانس های مسافرتی را بهم زد/۸۰ درصد سفرهای نوروزی لغو شد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید فرقانی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص درصد لغو خدمات سفر در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: هنوز نمی‌توان درصدی را در این باره مشخص کرد، زیرا تعداد مراجعان برای استرداد بسیار زیاد است و اگر بخواهیم آماری اعلام کنیم، تا انتهای این هفته می‌توان درباره درصد لغو تور‌های نوروزی یا پرواز‌های از قبل خریداری شده برای نوروز عددی ارائه داد.

 
او ادامه داد:  با شیوع ویروس کرونا حداقل بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد، متقاضی لغو سفرهای نوروزی شدند.


لغو بیش از ۹۰ درصد پرواز‌های خارجی در مسیر مشهد

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی همچنین در خصوص پرواز‌های خارجی به مقصد و از مبدأ مشهد، گفت: تقریبا تمام پرواز‌ها لغو شده است، به جز یک یا دو مورد استثنایی که هنوز پابرجاست، همچون پرواز‌هایی که در مسیر افغانستان داریم.

فرقانی افزود: مرز افغانستان تقریبا سه روز است که بازگشایی شده، اما در دیگر مسیر‌ها می‌توان گفت ۹۰ تا ۹۵ درصد پرواز‌ها باطل شده است.

او تصریح کرد: مردم برای استرداد وجه خدمات مسافرتی خود کمی صبر کنند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره دستورالعمل ساز و کار «لغو سفر» و ابلاغ آن به آژانس‌های مسافرتی استان، ضمن اشاره به این که اکنون شرایط اضطرار اعلام شده است، گفت: در قرارداد‌های تور، بندی داریم که به آن «شرایط اضطرار» می‌گویند و طبق این بند اکنون چنین شرایطی اعلام شده و اگر کسی بخواهد اقدام به ابطال کند، دفاتر خدمات مسافرتی بدون هزینه باید این ابطال را انجام دهند.

فرقانی افزود: در بحث بلیت نیز سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده که مراجعه مسافران برای ابطال باید پاسخ داده شود و بدون جریمه ابطال صورت گیرد. اما موضوعی که وجود دارد این است که سازمان هواپیمایی کشوری تاریخی را معین کرده که از آن تاریخ، کسانی که بلیت خریداری کردند، می‌توانند این کار را انجام دهند و متاسفانه مردم به این تاریخ‌ها توجهی نکرده و همه برای باطل کردن بلیت خود مراجعه می‌کنند.

او ادامه داد: موضوع اصلی آن است که با توجه به هجوم ایجاد شده برای استرداد، باید شرایط به نوعی مدیریت شود، زیرا از آن‌جا که آژانس‌ها وجوه دریافت شده از مسافر را به شرکت‌های هواپیمایی، اماکن اقامتی و دیگر خدمات پرداخت کرده اند، امکان این که به یک باره هزینه را بازگردانند، وجود ندارد بنابراین مردم باید مقداری صبر کنند تا آژانس‌ها بتوانند قادر به این کار شوند و شرایط نیز کمی عادی‌تر شود تا در نهایت مردم به حق و حقوق خود برسند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: اطمینان می‌دهیم کسانی که خرید داشته‌اند، در صورتی که متقاضی استرداد هستند، اگر کمی صبر داشته باشند، قطعا به حق و حقوق خود خواهند رسید و هیچ مشکلی از طرف آژانس‌های مسافرتی وجود نخواهد داشت.

فرقانی افزود: همچنین موضوع استرداد چه در مسیر داخلی و چه بین‌المللی تفاوتی ندارد و تابع قوانین و مقررات دستگاه‌های متولی ماست.

او ادامه داد: در مسیر بین‌المللی با توجه به این که شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌های خود را لغو کردند، به خاطر شرایط اضطرار، کل وجوه مسافر برای خرید بلیت قابل استرداد است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: همچنین برای خرید دیگر خدمات مثل هتل با توجه به بخشنامه‌های میراث فرهنگی قابل استرداد خواهد بود و مردم به حق خود می‌رسند، اما همان‌طور که گفته شد، باید مقداری صبر کرد تا دفاتری که این خرید‌ها را انجام داده اند، بتوانند وجوه را از طرف‌های قرارداد دریافت کنند و به مردم بپردازند.
 
منبع:ایسنا

انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار