بسته اخبار حوادث امروز ۱۱ اسفند ماه ۹۸؛

آتش سوزی وسیع پوشش گیاهی/دستگیری عامل انتشار آمار غیرواقعی بیماری کرونا در مهاباد

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آتش سوزی پوشش گیاهی در یکی از مناطق مهاباد مهار شد

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرستان مهاباد گفت: دیروز عصر در پی تماس مردمی مبنی بر آتش سوزی وسیع پوشش گیاهی واقع در منطقه پشت دادگستری این شهرستان دو گروه از نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله با تجهیزات کامل به محل اعزام و مانع از پیش روی آتش به اطراف شدند.

او با اشاره به اینکه عامل انسانی و سهل انگاری مهم‌ترین علت بروز این حوادث است، افزود: انداختن ته‌سیگار و یا استکان و لیوان و بطری‌های پلاستیکی در مراتع و پوشش گیاهی می‌تواند عامل آتش‌سوزی‌ های گسترده و بروز خسارات فراوان شود.

احمدی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

سازمان آتش‌نشانی در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

عامل انتشار آمار غیر واقعی کرونا در مهاباد دستگیر شد

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی مهاباد گفت: دیروز عامل انتشار آمار غیرواقعی بیماری کرونا در مهاباد شناسایی و با تذکر پلیس فتا مواجه شد و ضمن حذف مطلب خود، نسبت به تکرار نکردن این موضوع تعهد کتبی داد.

او با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده گفت: همچنین موضوع سوءاستفاده و سودجویی تعدادی در فضای مجازی، پیگیری و در دستور کار پلیس فتای مهاباد قرار گرفت.

تجاری ادامه داد: با رصد فضای مجازی مشخص شد تبلیغ‌هایی مبنی بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی با قیمت‌های گران و خارج از عرف توسط افرادی در برنامه و کانال‌های عمومی انجام می‌شود که توسط پلیس فتا ۲ عامل این اقدام شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: در صورت کشف هرگونه احتکار یا گران‌فروشی اقلام بهداشتی طبق مقررات مربوط به اخلال گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه با دستور مقام قضایی پلمپ و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

۱۸ قلیانسرا در مهاباد پلمپ شد

شریف زاده مسئول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان مهاباد گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های ویروسی و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، دایره نظارت بر اماکن عمومی و بهداشت محیط گشت مشترکی انجام شد.

او افزود: تاکنون بیش از ۱۸ قلیانسرا به علت عدم همکاری پلمپ شده است و بسیاری از متصدیان واحد‌های مذکور نیز به طور داوطلبانه نسبت به تعطیلی واحد‌های صنفی خود اقدام کردند.

شریف زاده از همشهریان خواست در صورت مشاهده فعالیت قلیانسرا‌ها مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.