نیرو‌های آمریکایی ظرف ۱۴ ماه آتی از افغانستان خارج می‌شوند

طبق بیانیه مشترک آمریکا و دولت افغانستان و بر اساس توافق طالبان و واشنگتن، نیرو‌های آمریکایی ظرف ۱۴ ماه به طور کامل از افغانستان خارج می‌شوند.

نیرو‌های آمریکایی ظرف ۱۴ ماه آتی از افغانستان خارج می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، طبق بیانیه مشترک آمریکا و افغانستان، بر اساس توافق طالبان و واشنگتن، نیرو‌های آمریکایی ظرف ۱۴ ماه به طور کامل از افغانستان خارج می‌شوند.

همچنین بر اساس بیانیه مشترک آمریکا و افغانستان، آمریکا ظرف ۱۳۵ روز پس از توافق با طالبان، نیرو‌های خود را در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش می‌دهد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: آمریکا از اعمال زور علیه تمامیت ارضی افغانستان خودداری می کند و در مسائل داخلی این کشور دخالت نمی کند.

یورو نیوز گزارش داد شمارش معکوس برای امضای توافقنامه صلح بین مقامات آمریکایی و طالبان در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده است. طالبان پایان دادن به جنگ در افغانستان را منوط به خروج تمامی نظامیان خارجی و خصوصا آمریکایی از خاک افغانستان کرده است.

علاوه بر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، شاه محمد قریشی، همتای پاکستانی و عبدالعزیز کاملوف، همتای ازبکستانی وی، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، مارکس پوتزل، نماینده ویژه آلمان، هیات شش نفره دولت افغانستان که ظاهرا دعوت رسمی نیستند و همچنین نمایندگان برخی کشورها و سازمان‌ها نیز در مراسم امروز حضور دارند.

شاه محمد قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در آخرین اظهار نظرهای خود، روز شنبه را روزی مهم خواند و گفت که کشورش خواهان «خروج مسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان است».

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان توافق‌ با طالبان را مشروط دانسته و پایداری توافقنامه صلح را به دست از جنگ کشیدن این گروه منوط کرده است.

گزارش‌ها حاکی است توافقنامه صلح طالبان و آمریکا ساعت ۶ بعد از ظهر امروز به وقت افغانستان، در هتل شرایتون دوحه قطر امضاء خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
این فقط یک حیله است وبس!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سیزده ماه 29 روز دیگه امریکا این شیطان بزرگ این توافق نامه را بهم میزند ..... این خط اینهم نشان .
Netherlands
هادیان
۲۰:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
نیروهای تروریست امریکا
آخرین اخبار