دانشگاه رازی کرمانشاه به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اعلمی‌‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی گفت: یکی از سیاست‌های دانشگاه رازی در سال‌های اخیر توجه ویژه به بحث اشتغال و کارآفرینی بوده است.

او بیان کرد: در همین راستا دانشگاه رازی برنامه‌های ویژه‌ای برای مهارت‌آموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان  خود دارد که این افتتاح در همین راستا بوده است.

 مسعود نصیری طراح و مسئول مرکز کافه کارآفرینی دانشگاه رازی در این خصوص اظهار داشت: وظیفه اصلی این مرکز خلق و ساماندهی ایده در ذهن دانشجویان است، این مرکز با محیطی متفاوتی که نسبت به کلاس‌های درس دارد، بستری فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند در آن کارآفرین و دارای ایده‌های خلاقانه باشند.

مسئول کافه کارآفرینی و مرکز رشد دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی گفت: دانشجویان در این مرکز پس از آشنایی با خلق ایده، تیم‌های کاری تشکیل می‌دهند و در نهایت تلاش می‌کنند تا ایده خود را به محصول تبدیل کنند.

نصیری بابیان اینکه شروع فعالیت این کافه کارآفرینی در حوزه ورزشی است، عنوان کرد: پیش از این دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی دو رویداد استارتاپی ورزشی را برگزار کرد تا زمینه‌ای برای شکل‌گیری این کافه کارآفرینی باشد.

مسئول کافه کارآفرینی و مرکز رشد دانشکده علوم ورزشی در پایان یادآور شد: هرچند که در سطح دانشگاه‌های کشور رویدادهای کافه کارآفرینی برگزار می‌شود، اما این اولین مرکز کافه کارآفرینی دانشگاهی است.