ویروس کرونا؛ علائم خطرناکی که دیگران را کرونایی می‌کند+ فیلم

برخی علائم در شرایط فعلی می‌تواند سلامت دیگران را با خطر جدی مواجه کند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مشکلات تنفسی، مانند  سرفه،  خس‌خس سینه، سرگیجه از جمله عوامل تهدید کننده  سلامت دیگران است. همچنین افرادی که به شهرهای  آلوده سفر کرده اند و یا با فرد مشکوک به کرونا در ارتباط بوده اند؛ احتمالا موجب خطر آفرینی برای دیگران خواهند شد. 

فاصله ایمنی برای ایستادن کنار فرد مبتلا  یک متر و هشتاد سانتی متر تعیین شده است. افراد سالم بدون پوشش مناسب در اتاق فرد  مبتلا قرار نگیرید. حتما پسماند وسایل افراد  مبتلا را در کیسه های مخصوص و سطل بندازید.

باید بدانید که کرونا به ویژه برای افرادی که ضعف ایمنی دارند مانند سالمندان و کودکان بسیار خطرناک خواهد بود. از نزدیک شدن به افرادی که علائم سرماخوردگی و آبریزش بینی، سرفه دارند اکیداً دوری کنید. اصلا  به چشم ، دهان ، بینی دست نزنید و حتما آن ها را شستشو داده و خشک کنید.


بیشتر بخوانید:واکسن تجربی ضد ویروس کرونا به آزمایشگاه رفت


به طور مرتب حدود ۲۰ ثانیه وقت برای شستشو دست و صورت خود بگذارید. از شوینده‌های الکلی واقعی استفاده کرده و تا جایی که امکان دارد از حیوانات به طور کل دوری کنید.

درمانی که برای این ویروس وجود دارد مراقبت و رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه است.  اگر احساس کردید که علائمی این چنینی دارید حتما به مراکز درمانی اطلاع داده و بگذارید دیگران هم از بیماری شما مطلع باشند؛ از رفتن به مراکز درمانی نترسید.

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۰:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
جالب اما من احساس میکنم که می توان داروشو بساز م
۱۳ساله هستم واقعن بلدم ولی هیچ کس به حرف من گوش نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
گفتم
آخرین اخبار