هشدار شومر درباره بی‌برنامگی ترامپ در مقابله با کرونا

چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا درباره اینکه دولت ترامپ هیچ برنامه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ندارد هشدار داده و افزود آن‌ها حتی یک طرح فوری هم برای این کار ندارند.

چاک شومر، سناتور دموکرات آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با شنیده شدن زنگ خطر شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا با ابتلای سرباز آمریکایی در کره جنوبی به این ویروس کشنده، چاک شومر، سناتور آمریکایی و رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا با هشدار درباره اینکه ترامپ هیچ برنامه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ندارد اعلام کرد دولت ترامپ کاملا دچار بی نظمی و سردرگمی است.

شومر گفت: «در اینجا در آمریکا دولت ترامپ کاملا دچار بی نظمی و سردرگمی است. دولت هیچ برنامه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ندارد. آن‌ها نه تنها هیچ برنامه‌ای ندارند بلکه یک طرح فوری هم برای این کار ندارند. حتی حالا پس از آنکه ویروس به یک بحران جهانی بدل شده است مخاطرات اقتصادی به سرعت در حال افزایش است، دولت ترامپ در هرگونه پاسخ دهی تعلل می‌کند.»

سناتور دموکرات افزود: «ما یک بحران داریم و دولت ترامپ به دنبال مسائل غیرمرتبط با این موضوع است. بخش وخیم ماجرا این است که دولت ترامپ به طور روز افزون از خود بی لیاقتی و بی کفایتی قابل توجهی در رابطه با موضوع ویروس کرونا نشان داده است.»

پیش از این هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به انتقادات سناتور چاک شومر در توییتر در این باره واکنش نشان داده بود.


بیشتر بخوانید:


رئیس دموکرات‌های سنا گفت: «نهاد‌های فدرال به شدت از داخل تهی و فاقد امکانات شده اند. یکی از مسائل کلیدی در پاسخگویی به ویروس کرونا در دولت سردرگمی در سیاست مهاجرتی بدون داشتن متخصصان امور بهداشتی است. دیروز آقای کوچینلی پیامی توئیتری منتشر کرد و خواهان اطلاعات لازم درباره شیوع ویروس کرونا شد. تنها فردی که در دولت می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند و به این موضوع کمک کند، ایمیل می‌زند و خواهان اطلاعات می‌شود. او هیچ دانشی در این زمینه ندارد. او یک دانشمند نیست. او نمی‌تواند از بیماری پیشگیری کند. این نشان دهنده افزایش قابل توجه و خطرناک بی کفایتی است.»

این در حالی است که میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز اذعان کرد که ایالات متحده آمادگی مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا ندارد.

شومر ادامه داد: «بدون هیچ برنامه‌ای برای مقابله با این بحران بهداشتی دیشب دولت درخواست اضطراری برای بودجه کرد. این میزان کم و این اقدام دیرهنگام بود. دولت همچنین از کنگره خواست که منابع مالی دیگری برای مقابله با ابولا که هنوز در جمهوری دموکراتیک کنگو شایع است، دریافت کند. اما در رابطه با مقابله با ویروس کرونا کم کاری می‌کند. این مدرک دیگری است که نشان می‌دهد دولت خطر ویروس کرونا را تا حدی که باید بتواند، جدی نگرفته است.»

رئیس اقلیت دموکرات گفت: «دولت باید درخواست بودجه اضطراری خود را حداقل به میزان ۳.۱ میلیارد دلار افزایش دهد. از طرف دیگر نباید میزان بودجه مبارزه با ابولا را که در آفریقا جولان می‌دهد، کاهش یابد. نهاد‌های عمومی ما می‌گویند که بودجه ۳.۱ میلیارد دلاری بسیار ضروری است. همچنین باید این تضمین داده شود که این بودجه نهاد‌های ایالتی و محلی را برای پاسخگویی به شیوع این ویروس هم شامل شود.»

وی گفت: دولت ترامپ باید وزیر بهداشت را مجبور کند که یک برنامه کلی و جامع برای مقابله با ویروس کرونا و مدیریت آن همراه با حضور کارشناسان بهداشت جهانی و بدون در نظر گرفتن منافع حزبی در نظر بگیرد. او نباید افرادی، چون کوچینلی را مسئوول این کار کند. فردی که دانشمند باشد این موضوع را درک می‌کند که باید با نهاد‌های فدرال همکاری کند تا برای زندگی آمریکایی‌ها مبارزه کند و جان آن‌ها را از مرگ نجات دهد.

در همین حال نشریه آمریکایی نیوزویک با اشاره به تلاش ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی آمریکا با ایجاد مشکلاتی مانع مقابله با این ویروس شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار