تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن از سوی شورای امنیت

اعضای شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن را تا ماه فوریه سال ۲۰۲۱ تمدید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن را تا ماه فوریه سال ۲۰۲۱ تمدید کردند.

بر این اساس، قطعنامه پیشنهادی انگلیس که خواستار تحریم تسلیحاتی یمن و نیز مصادره دارایی‌ها و محدودیت در سفر برخی از مقامات یمنی می‌شود با ۱۳ رای موافق و رای ممتنع روسیه و چین به تصویب رسید.

رادنی هانتر، نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست بار دیگر ایران را متهم به ارسال تسلیحات به نیرو‌های مردمی یمن کرد. با این وجود، پیش از رای گیری درباره قطعنامه انگلیس، روسیه تهدید کرده بود در صورتی که در این قطعنامه ایران متهم به ارسال تسلیحات به یمن شود، آن را وتو خواهد کرد.

تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه یمن درحالی امروز برای یک سال دیگر تصویب شد که کشور‌های غربی به طور گسترده اقدام به فروش میلیارد‌ها دلار تسلیحات نظامی به ائتلاف سعودی کرده اند. امارات و رژیم سعودی به طور گسترده از تسلیحات غربی برای کشتار و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان یمنی استفاده می‌کنند. بیش از پنج سال از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن می‌گذرد. در این مدت بیش از یکصد هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی به طور فراگیر با بحران قحطی مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای امنیت ، جنگ یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار