تولید باتری نانویی قابل شارژ خودرو توسط شرکت‌های داخلی

یک شرکت داخلی به منظور بهبود عملکرد باتری خودرو، اکسپندر‌های باتری حاوی نانوذرات سولفات باریم تولید و به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باطری سالم شارژ می‌شود و شارژ را نگه می‌دارد و می‌تواند شدت جریانی نزدیک به آمپری که روی آن نوشته شده است تولید کند. باطری خراب شارژ نمی‌شود و شارژ را نگه نمی‌دارد و نمی‌تواند شدت جریان کافی برای استارت موتور را تامین کند. باطری سالم قابلیت شارژ مجدد و سرویس‌دهی دوباره را دارد، اما باطری خراب باید تعویض شود.

اکثر باطری‌های خودرو تنها ۴ تا ۵ سال عمر می‌کنند و بعد از آن شارژ را نگه نمی‌دارد و مدام شارژ آن خالی می‌شود یا به نظر می‌رسد هنگام استارت موتور را با سرعت عادی نمی‌چرخاند. در این وضعیت باید متحمل هزینه زیادی شده تا بتوانید باتری ماشین خود را تعویض کنید. یک شرکت داخلی به تازگی به منظور بهبود عملکرد باتری خودرو، اکسپندر‌های باتری حاوی نانوذرات سولفات باریم تولید و به بازار عرضه می‌کند.

تولید باتری نانویی قابل شارژ خودرو توسط شرکت‌های داخلی

باتری خودرو برخلاف بسیاری از باتری‌های رایج، قابل شارژ بوده و در طول کارکرد خودرو، به صورت متناوب شارژ می‌شود. الکترود و الکترولیت دو بخش بسیار مهم در باتری‌ها است که تماس پیوسته واکنش‌گر‌ها با الکترود و الکترولیت نقش مهمی در عملکرد باتری دارد.

شرکت تولیدی مواد شیمیایی اکسپندر حاوی نانوذرات به بازار عرضه می‌کند که می‌تواند مساحت سطحی الکترود‌ها را افزایش داده و در نهایت موجب بهبود کارایی باتری شود.


بیشتر بخوانید: تولید دستگاه علائم حیاتی بیماران بومی سازی شد


این شرکت همکاری نزدیکی با شرکت‌های معروفی تولید کننده باتری داشته و طی سال‌های گذشته مواد مورد نیاز برای تولید باتری در اختیار این شرکت قرار داده است. این شرکت تولیدی نانویی مواد شیمیایی سال گذشته قراردادی برای فروش ۲۰ تن اکسپندر باتری حاوی نانوذرات سولفات باریم با شرکت‌های معروف تولید کننده باتری منعقد کرده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، این اکسپندر‌های حاوی نانوذرات می‌توانند طول عمر باتری را ۱٫۵ برابر افزایش داده، چرخه شارژ/دشارژ باتری را از ۱۰۰ به ۱۵۰۰ رسانده و در نهایت موجب کاهش مصرف مواد اولیه در تولید باتری شوند.

/منتشر شود قاسمی/ تولید باتری قابل شارژ خودرو توسط شرکت‌های نانویی داخلی

نانوذرات به دلیل مساحت سطحی بالا و در نتیجه مساحت تماس بالاتر الکترود/الکترولیت، میزان بالاتری از شارژ/دشارژ را نشان داده و مسیر کوتاهی برای انتقال سریع بار ایجاد می‌کنند. این محصول به‌طور قابل‌توجهی بهبود در پارامتر‌های کیفی را در مقایسه با اکسپندر‌های مرسوم نشان می‌دهد.

به اعتقاد مدیرعامل این شرکت، از نانوذرات سولفات باریم علاوه بر صنعت باتری می‌توان در صنایع دیگر نیز استفاده کرد. نانوذرات سولفات باریم به عنوان پرکننده در پلاستیک‌ها قابل استفاده بوده و موجب تقویت ساختار پلاستیک و شفافیت محصول نهایی می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار