ارتش ملی لیبی: ترکیه از طریق بندر مصراته تجهیزات جنگی به لیبی وارد می‌کند

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تحت هدایت ژنرال حفتر مدعی شد ترکیه از طریق بندر مصراته سلاح و تجهیزات جنگی وارد این کشور آفریقایی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی مدعی شد ترکیه از طریق بندر مصراته سلاح و تجهیزات و ادوات جنگی به لیبی ارسال می‌کند.

المسماری در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر ساخت مدعی شد: «واحد‌های شناسایی و اطلاعاتی ورود سلاح و تجهیزات جنگی از ترکیه را به بندر مصراته تایید کردند که این‌ها به منظور حمایت از گروه‌های مسلح و تروریست که در غرب کشور حضور دارند ارسال می‌گردد.»

او در ادامه افزود: «این حمایت در مقابل (چشمان) جامعه بین‌المللی به صورت علنی انجام می‌شود. این نقض آتش‌بسی است که در منطقه اعلام شده است.»

بنا به گفته این سخنگو، ارتش ملی لیبی هنوز پاسخی به این اعزام‌ها نداده و فقط در حال دیده‌بانی وضعیت است.

بندر مصراته در ۲۰۰ کیلومتری طرابلس، پایتخت لیبی، و در دریای مدیترانه واقع شده است. دولت وفاق ملی لیبی که در سال ۲۰۱۲ و پس از کشته شدن معمر قذافی به دست نیرو‌های ناتو ایجاد شد در طرابلس مستقر است. از آوریل سال گذشته میلادی، نیرو‌های ارتش ملی به منظور تصرف طرابلس و برکنار کردن دولت وفاق ملی به آنجا حمله کرده‌اند و از آن زمان تاکنون جنگ در این کشور آفریقایی ادامه دارد. کشور‌های ترکیه، روسیه، مصر، امارات متحده و چند کشور اروپایی در این نزاع داخلی دخالت دارند و هر کدام از یکی از طرف‌های درگیر در لیبی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار