فیلمی از پیدا شدن پیکر کوهنورد ایتالیایی

اسکی باز کوهستان ایتالیایی در اثر سقوط بهمن جان خود را در دره هفت چشمه، ۲ کیلومتر شمشک از دست داد.

مرگ اسکی باز کوهستان ایتالیایی در دره هفت چشمهبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، یک گروه توریست برای انجام اسکی کوهستان در ۲ کیلومتری شمشک به علت سقوط بهمن در  دره هفت چشمه گیر کردند. این گروه متشکل از پدر و پسر ایتالیایی و یک ایرانی که به عنوان لیدر گروه بودند. متاسفانه  پدر ایتالیایی جان خود را به خاطر سقوط بهمن از دست داد.  

این حادثه حدود ساعت ۴ دیروز اتفاق افتاد که متاسفانه به دلیل شناخت نداشتن لیدر گروه، از موقعیت خودشان عملیات امداد و نجات با تاخیر و دشواری صورت گرفت. آن‌ها از قله آبک شروع به اسکی کردند و از قله لجنی به سمت دره هفت چشمه حرکت کردند. پس از سقوط بهمن آن‌ها در دره هفت چشمه گیر افتادند و منتظر امداد رسانی شدند.

رشته اسکی کوهستان حدود یک سال است که از زیر مجموعه فدراسیون کوهنوردی خارج شده و به فدراسیون اسکی پیوسته است. ورزشکاران زیادی به دیل علاقه مندی تجهیزات این رشته را تهیه کردند و در کوه‌هایی که برف آن کوبیده نشده است اسکی کوهستان انجام می‌دهند.  

گرایش زیاد به این رشته ورزشی تلفات زیادی داشته است، چرا که آن‌ها علاوه بر داشتن تجهیزات باید در کلاس‌های آموزشی فراوانی همچون بهمن شناسی شرکت کنند.

البته عده‌ای از این فرصت استفاده کردند و این اتفاق را بر گردن استاندارد نبودن پیست شمشک انداختند، در صورتی که این پیست یک روز قبل از این حادثه از سوی شرکت استاندار بسته شده بود.


بیشتر بخوانید: اسکی باز ایتالیایی در فاصله ۲ کیلومتری از شمشک جان خود را از دست داد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار