معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران خبر داد؛

توزیع ۳ هزار چادر در میان زلزله زدگان آذربایجان غربی/ ۵ هزار نفر اسکان اضطراری دریافت کردند

لطیفی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله زده استان آذربایجان غربی توضیحاتی داد.

محمد فرید لطیفی معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی اظهار کرد: روز گذشته (یکشنبه) دو زمین لرزه پی در پی با شدت ۵.۷ و ۵.۲ ریشتر منطقه قطور شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

وی با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شدند، افزود: میزان تخریب واحد‌های مسکونی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بود.

لطیفی گفت: در زمین لرزه منطقه قطور حدود ۹۰ نفر مجروح شدند که ۸۰ نفر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند و ۱۰ نفر هم در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی در همان ساعات اولیه وقوع حادثه انجام شد، گفت: در این مدت ۳ هزار چادر در میان حادثه دیدگان توزیع شد و همچنین ۵ هزار نفر اسکان اضطراری دریافت کردند.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: تاکنون ۴۰ پس لرزه در منطقه قطور خوی استان آذربایجان غربی احساس شده است.

وی افزود: امدادرسانی در منطقه قطور به دلیل صعب العبور و مرتفع بودن با کندی صورت می‌گیرد، به همین دلیل مردم محلی با مشکل رو به رو شده‌اند.

لطیفی ادامه داد: در همان ساعات اولیه تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی اعزام شدند و نیروی‌های مرزبانی نیز به کمک این تیم‌ها آمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار