مدیر نگارخانه دیبا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنرمندان شهرستانی برای فروش آثارشان در تهران نمایشگاه برگزار می‌کنند!

مهناز جوادی گفت: اکثر هنرمندان شهرستانی سعی می‌کنند که آثارشان را در تهران نمایش دهند تا فروش داشته باشد.

مهناز جوادی مدیر گالری دیبای اصفهان که در بخش چارسوی هنر دوازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شرکت کرده است، درباره حضور در این رویداد به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من سال گذشته در بخش چارسو حضور نداشتم؛ اما خوشحالم که در فراخوان این دوره شرکت کردم و موقعیتی پیش آمد که توانستم با مدیران گالری‌های دیگر تبادل هنری داشته باشم.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم در این رویداد به عنوان حامیان هنر تأثیر مثبت داشته باشیم، برای ما خوشایند است؛ افزود: در حال حاضر رکود فضای هنری را دربرگرفته است، فروش نداریم و هیچ حمایتی از هنرمندان نمی‌شود. به همین دلیل گالری دار‌ها از شهر‌های مختلف به اینجا آمده‌اند تا از هنر پشتیبانی کنند. امیدوارم که روزی هنر بین عموم جا بیفتد و مردم با خرید و فروش آثار هنری شرایط مناسب اقتصادی در جامعه را به وجود آورند.

مدیر گالری دیبا در پاسخ به اینکه آیا ظرفیت هنر‌های تجسمی در شهر اصفهان مساعد است یا خیر، گفت: خوشبختانه بسیار خوب است؛ آموزشگاه‌های تخصصی تجسمی در این شهر داریم و هنرمندان خوبی هم رشد کرده اند و دائماً کارهایشان را در گالری‌ها نمایش می‌دهند. خوشحالم که من هم می توانم از هنرجویان حمایت کنم و اعتماد به نفس آن‌ها برای کار‌های آینده افزایش می‌یابد.

استقبال از جشنواره تجسمی فجر در روز‌های نخست بهتر بود/ هنرمندان شهرستانی برای فروش در تهران نمایشگاه برگزار می‌کنند

وی در خصوص تفاوت استقبال از هنر در تهران با سایر شهرستان‌ها اظهار کرد: در تهران استقبال و خرید و فروش بیشتر اتفاق می‌افتد، اما متاسفانه در شهرستان کمتر است و کارکردن را برای ما دشوار می‌کند. از این رو اکثر هنرمندان سعی می‌کنند که آثارشان را در تهران نمایش دهند تا فروش داشته باشد. البته ما هم با گالری‌های تهران در تعامل هستیم تا هم آثار هنرمندان تهرانی را در شهر خودمان نمایش دهیم و هم استعداد‌های شهرستان‌ها در پایتخت معرفی شوند.

جوادی با بیان اینکه فضای کاری گالری دیبا بیشتر هنر نقاشیخط است، ادامه داد: بعد از یک دوره که در زمینه نقاشی، مجسمه، چیدمان و گرافیک کار کردم، تصمیم گرفتم روی رشته نقاشیخط که هنری مدرن است، تمرکز کنم و از این اقدام راضی هستم؛ زیرا آثار نقاشیخط بازار خوبی دارند و ما هم قیمت‌ها را طوری تعیین می‌کنیم که امکان خرید توسط مخاطبان وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه خواسته شما از مسئولین برای کمک به فضای هنری شهرستان‌ها چیست، گفت: ما تقاضا داریم که فضا را بازتر و محدودیت‌ها را کم کنند. اگر اجازه دهند که هر گالری کافه و حتی بوفه داشته باشد، زمینه گفتمان دانشجو با استاد در فضای صمیمی برقرار می‌شود. به نظرم ایده‌های خلاقانه هم از همان جا به وجود می‌آید. مخاطبان در گالری فقط آثار را می‌بینند و می‌روند. بنابراین اگر فضای گفتگویی هم فراهم شود بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار