مکرون: کلاس‌های زبان دیگر کشورها را در فرانسه تعطیل می‌کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد برای مبارزه با «مداخلات کشورهای دیگر»، کلاس‌های آموزش زبان‌ این کشورها در فرانسه را منحل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد از آنجا که این کشور قصد دارد با «مداخلات کشورهای دیگر» از جمله ترکیه مبارزه کند، اگر نتواند با آنها به توافق برسد کلاس‌های آموزش زبان‌ این کشورها در فرانسه را منحل خواهد کرد.

مکرون در جمع خبرنگاران شهر مولوزِ فرانسه گفت این کشور تا پایان ماه سپتامبر (مهر) سال ۲۰۲۰ کلاس‌های فرهنگ و زبان‌های خارجی را در سرتاسر این کشور منحل خواهد کرد.

به‌علاوه او گفت به برنامه‌ای که در سال۱۹۹۷ امضا شده و به ۹ کشور از جمله ترکیه، تونس و مراکش اجازه می‎‌دهد تا بدون دخالت مقامات فرانسوی، معلمانی را برای تدریس زبان و فرهنگ این کشورها به فرانسه بفرستند پایان خواهد داد. این برنامه تاکنون بیش از ۸۰ هزار دانشجو در سال داشته است.

رئیس جمهور فرانسه گفت دولت این کشور قصد دارد به مبارزه با مداخلات کشورهای دیگر در مدارس فرانسه بپردازد و افزود: «این برنامه اسلام را هدف نگرفته و مسلمانان مشکل ما نیستند

 مکرون با بیان اینکه فرانسه ماه‌ها در حال بحث با ترکیه، تونس و مراکش بوده است و با ابراز نگرانی از عدم امکان کنترل برنامه درسی در این کلاس ها گفت: «این یک مشکل جدی است. معلمانی که در این کلاس‌ها تدریس می‌کنند نظارت خواهند شد. آنها باید به زبان فرانسه صحبت کنند، از قوانین پیروی کنند و برنامه درسی کلاس باید تحت کنترل باشد.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
اين وهابيا آبرو و حيثيت برا اسلام نذاشتن و همه رو از اسلام فراري دادن
آخرین اخبار