گزارش اتحادیه جهانی از اتفاقات روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

بخش فارسی اتحادیه جهانی کشتی، گزارشی را از روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه جهانی کشتی از روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا گزارشی را منتشر کرد.

المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک از ازبکستان تا چه حد سرسخت است؟ او تنها ۲ هفته پس از شکستگی دنده خود، توانست پنجمین مدال طلای آسیای را کسب کند.

تاسمرادوف پس از گوش مالی دادن جین سئوب سونگ از کره جنوبی در فینال وزن ۶۳ کیلوگرم آسیا در روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دهلی نو گفت: هنوز در حال درمان هستم. من می‌خواستم حریف را ضربه کنم چرا که کار نباید به مبارزه در حالت خاک کشیده می‌شد.

در سایر دیدار‌های فینال نیز کومار سونیل از هند اولین مدال طلا را نصیب کشور میزبان کرد و ۲ قهرمان جوانان جهان نیز ۲ مدال طلا از سه فینال دیگر را برای ایران کسب کردند.

تاسمرادوف که در سال ۲۰۱۸ نیز قهرمان آسیا شده بود، نتوانست در فینال حریف را ضربه کند، اما پیروزی با امتیاز ۹ بر صفر در یک دقیقه و ۳۳ ثانیه که همراه با یک فن ۴ امتیازی بود، او را صاحب هشتمین مدال آسیایی خود کرد.

تاسمرادوف که در مسابقات جهانی نورسلطان با کسب عنوان پنجم وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شد، در آسیایی به وزن ۶۳ کیلوگرم که وزن طبیعی او است برگشت.

نایب قهرمان ۲۰۱۸ جهان می‌گوید که گرفتن مدال در مسابقات نورسلطان ضروری نبود و به آنچه که هدفش بود رسید. تاسمرادوف در این باره می‌گوید: برنامه من در مسابقات جهانی تنها کسب سهمیه المپیک برای توکیو بود. هدف من مدال نبود چرا که من کشتی گیر جوانی نیستم؛ بنابراین فقط دنبال کسب سهمیه بودم که به آن رسیدم.

او در مورد احساسش از کسب پنجمین طلای آسیا در دهلی نو، جایی که در سال ۲۰۰۳ با پیروزی در ثانیه‌های پایانی مقابل عبدالمحمد پاپی از ایران به اولین طلایش رسید، گفت: هیچ احساسی ندارم. تمام فکر من فقط روی المپیک توکیو است.

اما در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم، سونیل دارنده مدال نقره ۲۰۱۹ آسیا از هند با استفاده از قدرت و استقامت خوب بدنی توانست آزات سالیدینوف از قرقیزستان را ۵ بر صفر شکست دهد.

او با این مدال توانست هند را پس از ۲۷ سال صاحب مدال طلای کشتی فرنگی آسیا کند، موضوعی که خود این کشتی گیر از آن خبر نداشت. سونیل در این باره گفت: خبری از این رکورد نداشتم. هند ۲۷ سال مدال طلای کشتی فرنگی نداشته است. قبل از مسابقه فینال از این موضوع اطلاع پیدا کردم که به من انگیزه بسیاری داد.

در فینال وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا ناصرپور قهرمان ۲۰۱۸ جوانان جهان برابر جاسوربک اورتیکبوئف از ازبکستان به پیروزی با امتیاز عالی ۸-۰ رسید؛ این پیروزی درست چند ساعت پس از مسابقه‌ای بود که از فرط فشار مسابقه و خستگی از حال رفته بود.

دکتر تیم گفت که از حال رفتن ناصر پور به دلیل افت قند خون او بوده است؛ در مسابقه‌ای که ۷ بر یک از هالاکورکی هندی عقب بود، اما به پیروزی رسید.

ناصر پور در فینال در هر ۲ تایم ۲ بار خاک و بار دوم با ۲ بارانداز کشتی را پس از ۴ دقیقه و ۱۶ ثانیه تمام کرد.

ناصر پور پس از قهرمانی گفت: در فینال بدنم شرایط خیلی خوبی داشت. ۶ ماه به سختی تمرین کرده بودم و از این مدال طلا خوشحال هستم.

امین میرزازاده قهرمان ۲۰۱۸ جوانان جهان از ایران برای پنجمین سال متوالی مدال طلای ۱۳۰ کیلوگرم را در دستان ایران نگه داشت. او در فینال سنگین وزن مقابل کیم مین سئوک از کره جنوبی به برتری قاطع ۹-۰ رسید و کشتی را در ۲ دقیقه و ۲ ثانیه به پایان رساند.

اما در یک اتفاق غیر عادی، در وزن ۸۷ کیلوگرم تنها یک مدال برنز توزیع شد. بهروز هدایت از ایران که در نیمه نهایی با مصدومیت شدید پا مواجه شد، در مسابقه بعدی هم نتوانست رقابت کند و ۲ کشتی گیر دیگر در جدول شانس مجدد نیز به دلیل مصدومیت کنار رفته بودند تا در این وزن تنها یک مدال برنز توزیع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.