قدیمی‌ترین نیروگاه اتمی فرانسه بسته می‌شود

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد قدیمی‌ترین نیروگاه اتمی این کشور تا پایان ماه ژوئن تعطیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، نخست‌وزیر فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد قدیمی‌ترین نیروگاه اتمی فرانسه در فسنهایم، مرز بین فرانسه و آلمان، تا پایان ماه ژوئن تعطیل خواهد شد.

این اقدام «اولین فاز» از استراتژی انرژی فرانسه است. این استراتژی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، آن را در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) مطرح کرد خواستار تعادل دوباره انرژی هسته‌ای و الکتریسیته حاصل از منابع تجدیدپذیر است. در این بیانیه آمده است کارخانه‌های ذغال‌سنگ تا پایان امسال بسته می‌شوند تا گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد.

به دنبال این بیانیه، رآکتور شماره یک روز شنبه بسته خواهد شد و قرار بر این است که کل مجتمع هسته‌ای تا پایان ماه ژوئن (۱۰ تیر) تعطیل شود.

کشور آلمان مدت‌ها خواستار بسته شدن این رآکتور  بوده و این اولین نیروگاه هسته‌ای خواهد بود که طبق برنامه مکرون بسته می‌شود. فرانسه بیش از هر کشور دیگری به نیروی هسته‌ای متکی است و حدود سه چهارم از برق آن از طریق این نیروگاه‌ها تامین می‌شود.

پیش از این امانوئل مکرون در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) در تشریح استراتژی‌های انرژی هسته‌ای فرانسه برای ۳۰ سال آینده گفت ۱۴ رآکتور هسته‌ای از ۵۸ موردی که هم‌اکنون در ۱۹ نیروگاه هسته‌ای مشغول به کار هستند تا سال ۲۰۳۵ غیرفعال خواهند شد و تا آن زمان فرانسه میزان نیروی برق مصرفی خود از نیروگاه‌های هسته‌ای را تا ۵۰درصد کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار