گزارشگر ویژه سازمان ملل، ترور سپهبد سلیمانی را غیرقانونی خواند

اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سارمان ملل، در گفت‌و‌گویی خبری، ترور سپهبد سلیمانی به‌دست تروریست‌های آمریکایی را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی‌بی‌سی، اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی گفت: «ترور ژنرال قاسم سلیمانی طی حمله‌ای هوایی، نقض هنجار‌های بین المللی در حوزه عملیات‌های نظامی برون مرزی است. این اقدام خطرناک می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود».

وی در مصاحبه با برنامه تلویزیونی هاردتاک در بی‌بی‌سی گفت: «منشور سازمان ملل متحد تاکید می‌کند که تمام تلاش برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه باید انجام شود و استفاده از نیروی نظامی باید در سناریو‌های بسیار محدودی انجام پذیرد».

 وی همچنین تاکید کرد: «ترور ژنرال سلیمانی، معیارهای مربوط به استفاده برون‌مرزی از زور به دست یک دولت را کاملاً زیر سوال برده است».

گفتنی است در بامداد روز ۱۳ دی‌ماه، نظامیان تروریست آمریکایی طی اقدامی بزدلانه سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و جمعی دیگر از یاران ایشان را به شهادت رساندند. مردم عراق درپی این اقدام، خواستار اخراج فوری نظامیان آمریکایی از عراق شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سردار ما ک جادوانه شد جایگاهش در نزد پروردگار بهترین ست ولی شما سر وقتی ک بایست حرف بزنید جا خالی میدهید
آخرین اخبار