رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی:

رشد و تنوع در رسانه مبتنی بر تامین مالی است/ به دنبال توسعه رسانه‌های کشور باشیم

امامیان گفت: صنعت رسانه به شدت در حال رشد است و رشد و تنوع در رسانه، مبتنی بر تامین مالی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و شرکت فرابورس ایران عصر امروز برگزار شد.

هامونی مدیر شرکت فرابورس در این مراسم گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت مردم در فرا بورس معامله می‌شود که در قالب ۱۰ بازار مختلف فعال هستند. بالغ بر ۵۰۰ نماد و ۴۰۰ صنعت از طریق ۶ کارگزاری مخاطب ۱۱ میلیون نفره را تامین می‌کنند. پیش از اینکه فرا بورس راه بیفتد، ما به شکل سنتی سهام داشتیم؛ اما فرابورس محیط و اقلیم سرمایه را متنوع کرده است. امروز در صنعت صوت و تصویر فراگیر تفاهم نامه امضا می‌کنیم که همکاری بین ما و ساترا برقرار شود و به تامین مالی این صنعت بینجامد.

امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی هم در ادامه گفت: جلسه امروز نمادین است؛ اما پیام زیادی دارد. صنعت رسانه به شدت در حال رشد است و رشد و تنوع در رسانه مبتنی بر تامین مالی است. اگر ما نتوانیم رسانه‌های کشور را تامین مالی کنیم، میدان رقابت را به رسانه‌های خارجی واگذار می‌کنیم.

وی ادامه داد: به وجود آمدن رسانه‌های بزرگ ولی محدود اتفاق دیگری است که ممکن است بیفتد. ما در خیلی فضاها بحث انحصار را داریم که بسیار خطرناک است. رسانه باید بتواند به شکل رقابتی در حوزه خصوصی کار کند. از سال ۹۴ گفته شده که رسانه‌های خصوصی می‌توانند بر بستر اینترنت ایجاد شوند و این یک فرصت است. قدرت رسانه را عدد مالی که پشت آن است نشان می‌دهد. برای مثال نزدیک به ۳۲ میلیارد یورو بودجه ۶۴ رسانه اروپایی است.

وی افزود: از برگزاری جلسه امروز چند هدف داریم؛ اول حاکمیت باید به دنبال توسعه رسانه‌های کشور باشد و به دنبال محدود سازی نباشد. دوم اینکه باید از صنعت رسانه استفاده کنیم و نگذاریم یک تعداد غول رسانه‌ای که وابستگی اقتصادی یا سیاسی خاص دارند به رأس بیایند. ما باید نظام‌مند باشیم و در صنعت رسانه تنوع ایجاد کنیم. نباید بگذاریم پول‌های کثیف در صنعت رسانه بیاید؛ زیرا رسانه شکل دهنده افکار و سبک زندگی مردم است.

امامیان گفت: ما باید توجه ویژه به رسانه ملی داشته باشیم؛ هر گاه رسانه ملی ضربه خورده فرهنگ عمومی هم ضربه خورده است. در جلسه‌ای که شنبه در شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، مقرر شد هر سرویس داخلی  حداقل ۴۰ درصد محتوایش داخلی باشد. سهم اقتصاد دیجیتال هم به ۱۰ درصد رسیده و ما تلاش می‌کنیم اقتصاد دیجیتال خلاق و محتوا محور باشد. سلایق مردم می‌تواند در رسانه تبلور پیدا کند.

در انتهای این مراسم از اپلیکیشن «سلیما»، با حضور دکتر امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و دکتر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران رونمایی شد. این پلتفرم بستری برای تأمین مالی جمعی (کراود فاند) و جمع سپاری (کراد سورس) پیرامون پروژه‌های حوزه صنایع فرهنگی مرتبط با شخصیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که در آن کاربران می‌توانند در پیش‌برد پروژه‌ها، انواع مشارکت مالی و غیرمالی را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار