سفر نخستین هیئت رسمی صهیونیست به عربستان

سران یکی از گروه‌های لابی صهیونیستی، پس از رایزنی فشرده با مقامات عربستانی به اراضی اشغالی بازگشتند.

هئیت صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز اسرائیل، از سفر چند روز قبل آرتور استارک، رئیس یکی از پرنفوذترین لابی صهیونیستی به نام مجمع رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا، به ریاض پرده برداشت.

در گزارش این مرکز اطلاع‌رسانی اعلام شده که وی به همراه هیئت همراه خود طی سفر به عربستان با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرده است. 

 استارک در گفت‌و‌گو با این نشریه، این سفر را گامی بزرگ در جهت پیشرفت در روابط میان عربستان و رژیم‌صهیونیستی عنوان کرده است.

استارک ضمن اصرار بر مخفی بودن جزئیات مذاکرات، گفت: «ما گفت‌وگویی شفاف داشتیم. با مقام‌های عالی‌رتبه دیدار کردیم و دغدغه‌های خود را طرح کردیم و دغدغه‌های آن‌ها را نیز شنیدیم. ما قویا معتقدیم که این گامی در جهت یک رابطه  سازنده است».

وی در ادامه گفت: «تازه از سفری بسیار مهم به پادشاهی عربستان سعودی بازگشته‌ایم. این اولین باری بود که چنین سفری به عربستان داشتیم و فکر می‌کنم که این سفر بسیار سازنده و دلگرم‌کننده بوده است». گفتنی است، سفر اخیر اولین سفر مقامات صهیونیستی به عربستان بشمار می‌آید.

بنا بر گزارش‌ها سفر این هئیت صهیونیستی طی هفته گذشته، ۵ روز به طول انجامیده، و در جریان آن ملاقات‌های مهمی با چهره‌های سرشناس عربستانی از جمله، محمد العیسی مبلغ سعودی و دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان، انجام شده است.

به ادعای منابع صهیونیستی، دیدار‌های انجام‌گرفته در عربستان سعودی بر آنچه مبارزه با تروریسم و مقابله با بی‌ثباتی در خاورمیانه خوانده شده، متمرکز بوده است.

سران این گروه لابی صهیونیستی از اعلام موضع عربستان در رابطه با معامله قرن طفره رفتند ولی این را هم گفتند که پمپئو قرار است طی سفری قریب‌الوقوع به ریاض، دراین باره با مقامات عربستان گفت‌و‌گو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار