ایجاد اختلافات طایفه‌ای از سوی کاندیدا‌ها جرم است و قانونگذار با متخلفان برخورد می‌کند

معاون دادگستری گیلان گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزد‌ها ضروری بوده و با اختلاف‌افکنان طایفه‌ای، قومی و گویشی برخورد می‌شود.

ایجاد اختلافات طایفه‌ای از سوی کاندیدا‌ها جرم است و قانونگذار با متخلفان برخورد می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزد‌ها امری ضروری است و ایجاد اختلافات طایفه‌ای، قومی و گویشی از سوی کاندیدا‌ها جرم بوده و قانونگذار با افراد خاطی برخورد می‌کند.

او با بیان اینکه انتخابات روز دوم اسفند بزرگ‌ترین حماسه‌ای است که از سوی مردم خلق خواهد شد، افزود: از آن‌جایی که مجلس خانه ملت نام گرفته و محلی برای تعیین باید‌ها و نباید‌های نظام و خدمت‌گذاری به آحاد مردم است بنابراین افراد شایسته و صلاحیت‌دار باید انتخاب شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، مردم و کاندیدا‌ها را دو رکن انتخابات تلقی کرد و با اشاره به اینکه ملت یکی از پایه‌های اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما باید از سیره و شیوه پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم تا جامعه به سمت پیشرفت و توسعه واقعی حرکت کند.

احمد آقایی، کرسی مجلس را وسیله‌ای برای خدمت‌گذاری و نه ابزاری برای ثروت‌اندوزی و مال‌اندوزی از سوی برخی دانست و افزود: از تمام ۲۰۱ نامزد شرکت در انتخابات گیلان انتظار داریم اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند از طرفی شورای نگهبان نیز به‌عنوان امین مردم و حاکمیت به وظیفه قانونی خود در بررسی صلاحیت‌ها عمل کرد.

او با بیان اینکه شورای نگهبان با نمایندگانی که وصل به باند‌های قدرت و ثروت بوده و از خدمت به مردم غافل شدند برخورد کرد، گفت: نمایندگان جدید باید از این اتفاقات عبرت بگیرند، زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان حامی خون پاک شهدا با هیچ کسی تعارف ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عدم تخریب رقبای انتخاباتی از سوی یک نامزد را بر اساس ماده ۶۵ قانون انتخابات مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نامزد‌ها باید در فرصت تبلیغات ظرفیت‌های خود را بیان کرده و رقیب را تخریب نکنند، زیرا در صورت رأی آوردن از حقوق اجتماعی محروم و رد صلاحیت می‌شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.