علی‌رغم مخالفت روسیه؛

شورای امنیت تحریم‌های نفتی لیبی را تمدید کرد

شورای امنیت سازمان ملل تمدید تحریم‌های نفتی لیبی تا اوایل سال ۲۰۲۱ را به تصویب رساند.

شورای امنیت تحریم‌های نفتی لیبی را تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل بعدازظهر سه‌شنبه قطعنامه‌ای را در خصوص تمدید تحریم‌های نفتی لیبی تا پایان آوریل ۲۰۲۱ به تصویب رساند.

در پیش‌نویس این قطعنامه که از سوی انگلیس تهیه شد، تصمیمی مبنی بر تمدید دستورالعمل‌های مربوط به هیئت کارشناسی که به اجرای تحریم‌ها کمک می‌کند تا ۱۵ می‌ سال ۲۰۲۱ اتخاذ شده است.

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد از رای دادن به این قطعنامه امتناع کرده، زیرا مردم لیبی باید خود درباره صادرات نفت کشورشان تصمیم بگیرند. سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد تمامی تصمیمات مربوط به کنترل زیرساخت نفتی و عملیات صادراتی باید توسط خود مردم لیبی صورت گیرد.

در سال ۲۰۱۴، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۱۴۶ را در ممنوعیت صادرات غیرقانونی نفت خام از لیبی تصویب کرد و به کشور‌های عضو شورای امنیت اجازه بازرسی کشتی‌ها در آب‌های آزاد داده شد. در همین حال یک منبع دیپلماتیک گفت شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به پیش نویس اصلاح شده قطعنامه ضمیمه به نتایج کنفرانس برلین در خصوص حل و فصل بحران در لیبی، رای خواهد داد.

هفته گذشته پس از امتناع روسیه از تائید پیش نویس قطعنامه نشست برلین، شورای امنیت نتوانست در خصوص قطعنامه نتایج کنفرانس برلین به توافق دست یابند. این منبع دیپلماتیک آگاه اعلام کرد به احتمال فراوان رای گیری در این خصوص امروز صورت می‌گیرد.

نیرو‌های حفتر از ماه آوریل با هدف به تصرف درآوردن طرابلس، پایتخت لیبی و خارج کردن نیروهای دولت وفاق ملی از این شهر به آن حمله و آن را محاصره کردند. از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار