سردار سلیمانی عصاره ایثار مطلق بود

رئیس دانشگاه رازی گفت: انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی انفجار نور بود و امیدواریم در تداوم سال‌هایی که از انقلاب می‌گذرد هر روز شاهد بالندگی و بروز مواهب جدید این انقلاب برای مردم باشیم.

سردار سلیمانی به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی ضمن  تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، طی سخنانی گفت:  انقلاب اسلامی ایران  به معنای واقعی انفجار نور بود و امیدواریم در تداوم سال‌هایی که از انقلاب می‌گذرد هر روز شاهد بالندگی و بروز مواهب جدید این انقلاب برای مردم باشیم.

رئیس دانشگاه رازی همچنین با گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: سردار سلیمانی عصاره ایثار مطلق بود و در حوزه تامین امنیت کشورمان نقش‌آفرین بود.

او با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) افزود: به فرموده امام(ره) «دانشگاه مبدا همه تحولات است»، این سخن از سویی بیانگر تکریم و نشان دادن جایگاه ویژه دانشگاه است و از سویی سطح بالای انتظارات را از دانشگاه نشان می‌دهد و اینکه ما باید چه ساختاری را در دانشگاه داشته باشبم که مبدا همه تحولات در جامعه باشیم.

او در ادامه به تهیه کتاب معرفی و دستاوردهای پنج ساله دانشگاه رازی اشاره داشت و بیان کرد: مجموعه مدیران نسبت به مستندسازی فعالیت‌ها و اقدامات خود اهتمام داشته باشند، ما باید در نظم و انضباط سرآمد باشیم و با کمک مدیران و همت جمعی به سرعت نقیصه‌های احتمالی را برطرف کنیم. این حداقل انتظاری است که از همه داریم، همه باید کمک کنیم و بدانیم در کجای کار هستیم، اگر قرار است دانشگاه مبدا همه تحولات در جامعه باشد انتظار می‌رود خودمان منضبط ترین سیستم‌ها و متعالی ترین بخش‌های اجرایی را داشته باشیم و سعی کنیم نواقص درون سیستم خود را به حداقل برسانیم.

رئیس دانشگاه رازی تغییر نوع نگاه مدیریتی، بازنگری در معماری سازمانی، شفاف‌سازی، صرفه‌جویی و مدیریت منابع مالی را از افتخارات دانشگاه دانست و گفت: برای اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات باشد باید بتوانیم در محیط جامعه اثرگذار باشیم و جامعه‌محوری و سطح تعامل دانشگاه با جامعه را بهبود ببخشیم و مردم آثار و برکات آن را احساس کنند.

اعلمی‌آل‌آقا توجه به پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور، تامین منابع مالی از طریق مبادله دانش و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش ارتباط با صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به این مساله توجه داشته باشیم که توسعه پایدار با پیشرفت تکنولوژی و سخت‌افزاری حاصل نمی‌شود و باید به علوم انسانی و رویکردهای نیروی انسانی توجه شود.

او خواستار استفاده از ظرفیت شوراهای دانشگاه برای فعالیت و تبادل اندیشه و نقش‌آفرینی مدیران گروه‌های آموزشی برای توسعه تعاملات فکری و اندیشه‌ورزی شد و گفت: انتظار می‌رود مدیران گروه‌های آموزشی این تفکرات را تا لایه‌های اثرگذار هیات علمی رسوخ بدهند.

 اعلمی‌آل‌آقا ضمن مغتنم شمردن جلسات هم‌اندیشی و گفتگو، برتداوم این جلسات در دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید با همفکری و هم‌اندیشی نقاط قوت و ضعف را شناسایی و با تلاش همه شما عزیزان، دانشگاه را به جایگاه ممتازتری هدایت کنیم.

او تاکید کرد: امروز دانشگاه به عنوان نهادی که هم راغب به تحول‌گرایی می‌باشد و هم وظیفه آن تحول‌گرایی است، طبیعی است در این سیر تحولات از نقطه آغاز با مصاعب و مشکلات رو به رو شود تا تحول اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول مدیریت بهینه و احساس مسئولیت و تعهد را لازمه پیشرفت و توسعه در همه ارکان کشور دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های والا باید علیه باطل مبارزه کرد، از شما همراهان گرامی انتظار دارم که تعصب سازمانی را بالا ببرید و اگر نقدی به دانشگاه دارید در جلسات حضور یابید و نقد و مطالبه خود را مطرح کنید.

او  ترویج فرهنگ احساس مسئولیت در دانشگاه، مشارکت‌جویی و پرهیز از بی‌تفاوتی نسبت به امور را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: اگر امروز شاهد مدیریت منابع مالی و هزینه‌کَردها، پرداخت حق‌التدریس‌ها و... هستیم به سبب افزایش تعهد سازمانی و کنترل هزینه‌ها و تعهد مدیریتی است.

رئیس دانشگاه رازی همچنین با اشاره به فعالیت موثر اداره روابط عمومی دانشگاه در انعکاس رویدادها و تعاملات افزود: اعضای هیات علمی برای حضور در نشست‌هایی که انعکاس دهنده پتانسیل‌ها، توانمندی و ظرفیت‌های دانشگاه به جامعه است بی‌تفاوت نباشند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار