با حضور وزیر کار دو محصول تولیدی پتروشیمی جم رونمایی شد؛

وزیر کار: ۱۵۲ واحد پتروشیمی در کشور ساخته می‌شود

شریعتمداری گفت: قرار است ۱۵۲ واحد جدید پتروشیمی در کشور با ۲۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری فعال شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  گرید نوار آبیاری قطره‌ای و گرید ترپلیمر دو محصول تولیدی جدید پتروشیمی جم در مراسمی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این مراسم با قدردانی از تلاش کارکنان پتروشیمی جم گفت: امروز شاهد رقابت سنگینی در جهان در عرصه پتروشیمی هستیم و رقبای ما برای توسعه صنایع نفت و گاز خود از پا ننشسته اند.

او ادامه داد: بر اساس اعلام تحقیقات بین المللی و نشریات تخصصی تا سال ۲۰۳۰، ۱۳۲۰ برند جدید پتروشیمی در جهان وارد فعالیت می‎شوند که بیشتر این مجتمع‌ها در آسیا خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در کشور، قرار است ۱۵۲ واحد جدید پتروشیمی در کشور با ۲۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری فعال شود.

شریعتمداری گفت: بالا بردن بهره وری در مجموعه‌های پتروشیمی راه حضور در عرصه رقابت است.

او همچنین با تاکید بر اینکه، بیکاری، فقر آموزشی، مشکل مسکن و مسائل بهداشتی زیبنده عسلویه نیست، تاکید کرد: ایجاد نظام شفاف سازی برای بهره برداری از منابع مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی در عسلویه باید مورد توجه مسئولان باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز عسلویه گفت: وظیفه قانونی شرکت‌های مستقر در عسلویه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به محیط پیرامونی است.

شریعتمداری افزود: خرید محصولات تولیدی از خود استان یک خط مشی برای ماست و درخواست مردم منطقه در مورد سهم عوارض آلایندگی عسلویه را در دولت پیگیری خواهم کرد.

او گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که برای عسلویه داریم ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این منطقه با هدف تربیت نیرو‌های بومی برای اشتغال در تاسیسات نفت و گاز است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های اشتغال روستایی افزود: برای این امر با اجازه رهبر انقلاب، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت و ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود‌های ۴، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت کرده‌ایم.

شریعتمداری تاکید کرد: نظارت جدی به پرداخت تسهیلات یاد شده صورت گیرد.

او، در مورد مشکل استان بوشهر در مورد تامین نشدن اعتبار پرداخت تسهیلات متمم برای تکمیل طرح‌های اشتغال روستایی گفت: برای این امر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص می‌دهیم تا زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشتغالزایی فراهم شود.

استاندار بوشهر هم با اشاره به نقش پتروشیمی‌ها در تامین نیازهای کشور و صادرات، گفت: صنعت پتروشیمی کشور در شرایط سخت تحریم با افتخار به تولیدات خود ادامه می‌دهد و نمونه آن پتروشیمی جم است که در بازار‌های جهانی هم حضور دارد.

عبدالکریم گراوند افزود: اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی در استان فرصت بسیار خوبی برای توسعه بخش‌های مختلف از جمله ایجاد گلخانه، بوم گردی، گردشگری شده است و از طریق همین تسهیلات ۳۲۷ درصد عملکرد مثبت در احداث گلخانه در استان داشتیم.

او ادامه داد: با تسهیلات اشتغال روستایی بوم‌گردی رونق یافته به طوری که تعداد واحدهای بوم‌گردی از یک به ۴۱ مورد رسیده است.

استاندار بوشهر ایجاد ۱۸ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای را از دیگر دستاوردهای این تسهیلات در استان خواند و با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، بیان کرد: انتظار داریم اعتبارات مصوب شده در پیچ و خم اداری معطل نمانند.

گراوند گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان بوشهر جزء سه استان برتر کشور در تثبیت اشتغال بوده است.

او  افزود: انتظار داریم با حمایت وزیر تعاون سهم اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال جاری مانند سال گذشته به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

استاندار بوشهر خواستار گردش مالی صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه، در استان بوشهر شد و ادامه داد: اگر صنایع نفت و گاز مستقر در استان نیازمندی‌های خود را از محصولات تولیدی استان تهیه کنند زمینه تقویت واحد‌های تولیدی استان فراهم می‌شود. عدالت حکم می‌کند شرکت‌های مستقر در عسلویه، نیازمندی‌های خود را از واحد‌های تولیدی استان تامین کنند.

گراوند گفت: انتظار داریم شرکت‌های و صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون حمایت‌های خود را از استان دریغ نکنند.

او  همچنین ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم انتخابات تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.