اختتامیه تئاتر فجر؛ سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر به خط پایان رسید

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران هنری و هنرمندان برگزار شد.

سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، نادر برهانی مرند (دبیر جشنواره)، علی اصغر جعفری(مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس)، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی)، حمیدرضا افتخاری، علیرضا تابش، حمید قبادی، مسعود فروتن، اسماعیل خلج، ناصر آقایی، احترام برومند، ایوب آقاخانی، فریدون محرابی، ناصر آقایی، مهران رنجبر، مهدی لزیری، حسین عاطفی، حسین پارسایی، نوید محمدزاده، بهروز بقایی، کریم اکبری مبارکه، شهریار کرمی، حسین مسافرآستانه، مهرداد رایانی مخصوص، سپیده نظری پور، رحمان سیفی آزاد، الهه منصوریان، مجید رحمتی، رضا بهرامی، عزت الله رمضانی فر، حمید نیلی، سعید اسدی، خیام وقار کاشانی، سیامک زمردی مطلق، مسعود دلخواه و جمعی از مهمانان بین الملل در این مراسم حضور داشتند.

نادر برهانی مرنددبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر  گفت: به رسم ادب خدمت رسیدم تا سلام کنم و به مدیران که ما را در این ۱۰ ماه یاری کردند و هنرمندان تئاتر و اهالی رسانه و خدمت مهمانان خارجی و همکاران عزیزم در هر جایی که تلاش کردند تا این روز فرخنده به ثمر برسد.

سپس کلیپی برای پاسداشت رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای حضار پخش شد.


بیشتر بخوانید:اختتامیه تئاتر فجر؛ برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند


اختتامیه تئاتر فجر؛آغاز مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر

در بخش بعدی آیین اختتامیه، نوبت به بزرگداشت چهار چهره باسابقه حوزه تئاتر؛ آندرانیک خچومیان، حسین عاطفی، کریم اکبری مبارکه و مهدی لزیری رسید و کلیپ معرفی این هنرمندان برای حاضران پخش شد.

در ادامه سیدعباس صالحی، حمید قبادی، شهرام کرمی و نادر برهانی مرند برای تجلیل از این هنرمندان روی صحنه حضور پیدا کردند.

حسین عاطفی متنی را به این شرح قرائت کرد: «نه آبان، نه آذر، نه دی بلکه زاده مهرم، پس از مدت‌ها دوباره روی صحنه ایستادم، اینبار برای جشن تئاتر؛ تئاتری که از صلح و عشق می‌گوید و زندگی بهتری را می‌طلبد. از جهان هستی سپاسگزارم که با ودیعه گذاشتن کمی خلاقیت هنری در من امکان این را فراهم آورده تا بتوانم در تئاتری کار کنم که از دروغ بیزار است، از فریب بیزار است، از تک جنسیتی، تک صدایی و تبعیض بیزار است. در تمامی سال‌های فعالیتم از همه آموختم از استادان، دانشجویان دانشکده هنر‌های دراماتیک، از مردمان میدان شهدا. با بازی در دو نمایش به همراهی دو کارگردان شریف ایران، دو دوره تاریخی را تجربه کردم که در زندگی من بسیار تاثیرگذار بود، با «محاکمه ژاندارک» در کنار رکن الدین خسروی و «گالیله» زنده یاد حمید سمندریان، اما هیچکدام مجوز اجرا نگرفت.

حسین عاطفی هستم، نه آبان، نه آذر، نه دی، زاده مهرم. امیدوارم زنده مانده تا ببینم سالنی به نام بانوی تئاتر این سرزمین، عصمت صفوی نامگذاری شود و دیگری بانو لرتا و یکی دیگر بانو جمیله شیخی. این جشن، جشن تئاتر تمامی هنرمندان تئاتر این کشور است، اما جای بسیاری از هنرمندان خالی است.

امشب شاید بهترین شب زندگی من تلقی شود، این هدیه‌ای است که شما به من تقدیم کردید. اجازه می‌خواهم این هدیه ارزشمند را با تمامی هنرمندان فراموش شده کشورم شریک شوم.

در ادامه کریم اکبری مبارکه با لحنی بغض آلود گفت: من خودم را مدیون هنرمندانی، چون استاد سمندریان، دکتر کوثر، گلشیری و حسین پرورش هستم که امشب در بین ما نیستند، من به راحتی به اینجا نرسیدم، ۵۰ سال زحمت کشیدم و امشب جزو یکی از بهترین شب‌های زندگی من است.

مهدی لزیری هم در سخنانی گفت: امشب همه خاندان تئاتر با پدر خانواده کنار هم هستند، ما از آغاز خاکمان را با آردبیز ریختند و با روح ملکوتی اندود کردند و کوزه‌ای ساختند که این کوزه آب گوارا، صاف و پاک را می‌طلبد اگر کوزه ترک بردارد، نه آب می‌ماند نه آبرو. باید همواره باهم باشیم.

اختتامیه تئاتر فجر؛آغاز مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر

در ادامه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی سن آمد و گفت: به دلیل سرعت تندی که آقای سلوکی در اجرا دارند از صحبت‌هایی که میخواستم بگویم صرف نظر میکنم.

وی افزود: به همه جوان‌هایی که پا در مسیر پیشکسوتان گذاشتند و چشم انداز‌های هنر نمایش ایران را رقم می‌زدند خسته نباشید می‌گویم. همچنین از تمامی عزیزانی که این جشنواره را برگزار می‌کنند به خصوص دبیر و داوران تشکر ویژه دارم.

همچنین در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کلیپی برای یادبود هنرمندان درگذشته حوزه تئاتر پخش شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار