انگلیس: کرونا تهدیدی قریب‌الوقوع برای سلامت عمومی است

دولت انگلیس ضمن اعلام کردن شهر ووهان چین به عنوان «منطقه آلوده»، ویروس کرونا را تهدیدی برای سلامت مردم خود دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت انگلیس روز دوشنبه به طور رسمی با انتشار آیین‌نامه‌ای اعلام کرد ویروس کرونا تهدیدی جدی و قریب الوقوع برای سلامت عمومی در این کشور است.

در بیانیه‌ای به نقل از وزیر خارجه انگلیس آمده است: انتقال ویروس کرونا تهدیدی جدی و قریب الوقوع برای سلامت عمومی است. اقدامات مندرج در این آیین نامه به عنوان ابزاری موثر برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از انتقال بیشتر این ویروس در نظر گرفته شده است.

انگلیس همچنین شهر ووهان و استان هوئبی را مناطق آلوده اعلام کرد. مقامات انگلیس دو بیمارستان آررو پارک و کنتس هیل پارک را برای قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفتند. پیشتر نیز دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد این کشور ۲۰۰ تبعه خود و دیگر کشور‌های اروپایی را از شهر ووهان خارج کرده است.

شیوع ویروس مهلک کرونا، که اولین بار در شهر ووهان چین گزارش شد، برغم قرنطینه شدید تاکنون قربانیان بسیاری گرفته است. چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، سوئیس، فنلاند و روسیه مواردی از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند.

از ماه دسامبر تاکنون ویروس کرونا در بیش از ۲۵ کشور جهان گسترش یافته است. این ویروس در حال حاضر، بیش از ۴۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۹۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است. در چین چندین شهر به طور کامل قرنطینه شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
قریب الوقوع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زودهنگام
آخرین اخبار